Aviseringar
Rensa alla

Infekterad piercing


Du har alltså en tragus?
När jag gjorde min dröjde det inte länge förrän den började blir dålig. Fick en stor vätskefylld bula precis intill piercingingången, så jag gick till min piercare. Han försökte tomma den på vätska, vilket inte fungerade alltför väl. Fick instruktionen om att gå till Apoteket och köpa sprit, vilket jag skulle badda piercingen med 2x20 minuter om dagen. Efter ett tag så la sig bulan och allting blev bra!
Vad du måste göra är att gå till din piercare och be om hjälp. Han/hon vet bäst! Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

Partycake:

Blä.. Fick också infektion när jag tog hål där, det var skit jobbigt och ville aldrig blir bra så gav upp och tog ut den

samma här. läkte aldrig så jag tog ut den och hålet försvann fort som fan . haha


   
SvaraCitera

Ta konsekvensen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Du kan köpa en salva som finns på apoteket som heter Hydrokortision om det inte lägger sig så får du gå till din piercare och ta ur den.

Du ska verkligen INTE ta ur den. Tar du ur den stänger du inne infektionen i kroppen och den blir omöjlig att handskas med.

Jag rekommenderar koksaltlösning, detta är inte för starkt så det irriterar inte. Tvätta runt fyra ggr per dag.

Lägger det sig inte ska du till läkare och få antibiotika alt. till din piercer för råd.

GL 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera