Aviseringar
Rensa alla

Inflammerad Helix?


Ämnesstartare

Jag tog tre nya hål i öronen i måndags, alltså för två-tre dagar sen, varav en Helix i höger öra. Det kändes knappt när jag tog den, det bara brände till lite. De andra hålen längre ner på örat kändes mer.

Men nu är öronkanten röd-lila, det dunkar och är lite svullet och är asvarmt. Känner mig febrig i hela ansiktet. Men det varar INTE, det är helt torrt Jag har tvättat med alsolsprit några gånger och vanligt vatten några gånger.

Är det normalt att det gör så här ont/ser ut så här, när man har en nytagen piercing i brosket?


   
Citera

Tv'tta inte med alsolsprit f;r fan.
Tv'tta med koksaltl;sning. Annars kommer du torka ut det och l'kningen kommer f;rsv[ras 'nnu mer.


   
SvaraCitera

I_am_anonymous:

alsolsprit

Det är inget vidare att tvätta med asolsprit då det torkar ut och gör att piercingen eventuellt kanske spricker. Vilket i sig för att bakterier tar sig in lättare.
Precis som Kablash sa så bör du tvätta med koksaltlösning.

Låter definitivt som att piercingen är irriterad/inflammerad. Sluta med asolspriten som sagt, och blir det inte bättre om ett par dagar så bör du gå tillbaka till piercaren så han får kika.


   
SvaraCitera

Parfymfri tvål eller koksalt är det du bör använda, NickoKick berättade vad som händer annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren, ja det kändes knäppt att tvätta med alsolsprit! Tyckte det lät lite konstigt!

Jag var ju så smart så att jag vaccinerade mig mot svinis igår också vilket gjorde att hela mitt immunförsvar kollapsade och örat blev lila och svullnade så att ploppen där bak flög av och jag fick ta ut smycket. Fan också, menmen. Nu är det bara rött, svullet och varmt där hålet var/är. Tvättar med tvål och vatten och ska fixa koksaltlösning ikväll


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera