Aviseringar
Rensa alla

influerad av umare.


Stringburka:

Jao...

[wink]
proud of ya
Dold text: säger man så :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men du använder väl jämt bara balsam i håret? minns att du sagt det, tror jag

aaaah fast köpt nått nytt proffsshampoo & balsam nu, vet ej vad jag tycker dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Då ska du nog undvika balsam som innehåller protein också.

ah, tror det är något sådant som min frisör prackat på mig!


   
SvaraCitera

hjortpojken:

ah, tror det är något sådant som min frisör prackat på mig!

Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed casein
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed collagen
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed hair keratin
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed keratin
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed rice protein
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed silk
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed soy protein
Cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed wheat protein
Cocodimonium hydroxypropyl silk amino acids
Cocoyl hydrolyzed collagen
Cocoyl hydrolyzed keratin
Hydrolyzed keratin
Hydrolyzed oat flour
Hydrolyzed silk
Hydrolyzed silk protein
Hydrolyzed soy protein
Hydrolyzed wheat protein
Hydrolyzed wheat protein
Keratin
Potassium cocoyl hydrolyzed collagen
TEA-cocoyl hydrolyzed collagen
TEA-cocoyl hydrolyzed soy protein

Akta dig för dessa ämnen 😉


   
SvaraCitera
blum
 blum

isola:

du kanske har superstarka hårsäckar, skyll ej ifrån dig!

Men veets funkade ju iaf nästan! Det hände verkligen ingenting med det där, det kanske var något fel på det 🙁

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luna Lovegood:

Akta dig för dessa ämnen 😉

Varför?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

alltså vad är dåligt med dom


   
SvaraCitera

Lindblom:

Varför?

De är proteiner, vilket inte fungerar för vissa hår.
Om man exempelvis har provat ett balsam eller en inpackning som lovar mjukt hår men håret blir istället värre än vad det var innan så är det ofta proteinet som är problemet. Men många klarar av proteiner. [smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Luna Lovegood:

De är proteiner, vilket inte fungerar för vissa hår.
Om man exempelvis har provat ett balsam eller en inpackning som lovar mjukt hår men håret blir istället värre än vad det var innan så är det ofta proteinet som är problemet. Men många klarar av proteiner.

Aha. Kan det vara dåligt att välja något utan proteiner om håret egentligen klarar av dem? Safea, alltså?
Mitt hår är otroligt risigt, tovar sig jättelätt plus att jag tappar ca ett kg om dagen 🙁 Balsam verkar inte hjälpa men har inte testat inpacking än, vill inte slösa pengar om de inte hjälper. Känns som man borde köpa riktiga frisörgrejen om de ska göra någon skillnad, och det har jag inte råd med.
Borde jag lägga åttio spänn på en burk av typ loreal? Kan dom öht fungera?
Okej detta hade inget med proteoin att göra längre men du verkar kunnig när det gäller hår 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lärde mig att ta ett äpple istället för hasch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, möjligtvis angående mat osv. Kanske när jag köpte kamera. Kanske kanske...


   
SvaraCitera

Lindblom:

Kan det vara dåligt att välja något utan proteiner om håret egentligen klarar av dem? Safea, alltså?

Det ska inte vara något problem att skippa det. Däremot brukar hår som är skadat oftast må bra av proteiner, det är det som är meningen med proteinerna.

Lindblom:

Mitt hår är otroligt risigt, tovar sig jättelätt plus att jag tappar ca ett kg om dagen 🙁

Satsa på inpackning och bra balsam, samt så milt shampoo som möjligt.

Lindblom:

Balsam verkar inte hjälpa men har inte testat inpacking än, vill inte slösa pengar om de inte hjälper.

Det har nog snarare att göra med det balsam du använder än balsam i allmänhet, vilket balsam använder du?
Och inpackning behöver verkligen inte bli dyrt. Banan, avocado, veg. olja, klick (ja glidmedlet) och honung är bra för håret. Eller henna! Ofärgad henna kan jag tänka mig att ditt hår skulle gilla! Kostar inte jättemycket, men är inte heller jättebilligt.. Finns på Life och andra hälsokostsbutiker.

Lindblom:

Känns som man borde köpa riktiga frisörgrejen om de ska göra någon skillnad, och det har jag inte råd med.

Jag har använt Biolage matrix (varning, jobbig musik på hemsidan) som jag verkligen gillade! Har bra innehåll och kan verka dyrt men är vääääldigt drygt. De flesta frisörer brukar ha typ 2 flaskor för 199. För mitt hår räcker en flaska shampoo av detta märke minst 1,5 månader och då tar jag nog mer än vad jag behöver. Jag har ändå ganska långt och vääääldigt tjockt hår...

Lindblom:

Borde jag lägga åttio spänn på en burk av typ loreal? Kan dom öht fungera?

Loreals produkter som säljs hos frisörer brukar vara bra, faktiskt!
Hade en inpackning därifrån för något år sen som var gudomlig... Men den räckte inte särskilt länge och då hade jag mycket kortare hår och dessutom väldigt uppklippt, så jag tror det var ganska dyrt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har prövat en hel del saker på grund av Supply and Demand och Kviq. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är en produkt av UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här tråden har influerat mej starkt[cute]
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=136482&page=109
sen har jannegbg haft ett stort inflytande på mej, han lärde mej mycket om hur man bör vara mot tjejer, synd att han inte är kvar bara[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har prövat en hel del saker på grund av Supply and Demand och Kviq. [shake]

bara perversa saker förmodar jag [cry]


   
SvaraCitera