Aviseringar
Rensa alla

[Info] Crysis 2 och ATI 6870 [Info]


sadjad
Ämnesstartare

Tjena alla nördar skulle bara säga att jag har ladda ner Crysis 2 betan. Få inte fnatt nu! JAG VET ATT BETAN INTE HAR KOMMIT UT men den har läckt ut på piratebay.
Nu har jag klarat av spelet på svåraste *host*[bigcheers] och jag måste säga att jag är imponerad av grafiken speciellt när man står nära saker så blir det inte pixlit och blurry på samma sätt som andra spel tyckte jag.

Men aja nog med skitsnacket, det jag egentligen ville säga är hur bra ATI 6870 Powercolor über presterade i spelet.
Som MAX hade jag 62fps som AVERAGE under spelets gång hade jag mellan 37 och 42 fps hela tiden. Ändå gång då det FPSn sjönk brutalt var i början av spelets cinematisk och där jag började styra gubben för första gången i spelet dvs i Ubåten då sjönk min fps till hemska 16fps vilket gav mig ett intryck av att jag inte kommer att kunna spela hela spelet "normalt" dvs utan flyt. Men nu efter 13 timmar så måste jag ändå säga att mitt 6870 presterade väldigt bra och jag är jätte nöjd över vad den kunde leverera. Sammanfattat så kan jag säga att man kan spela Crysis 2 med Ati 6870 Powercolor i princip utan fps lagg, det laggar väldigt sällan, om man nu ska uttrycka sig på det här sättet så laggar det en snabb gång var tjugonde minut.

Jag spelade spelt i upplösning 1080p med max inställningar (Hardcore).

Nu har ni fått ett ungefär om hur krävande spelet är, hoppas det kommer till nytta, peppad inför Elder Scroll Skyrim kommer kortet att klara av det? det återstår att bara SE (fattar ni se hahaha))

Mina spec:
Grafikkort: ATI 6870 Powercolor
Processor: 3,4Ghz -> OC 3,8Gz Amd 965 BE
Ram: 4GB 1333Mhz

************************************************
Lade märket till att Betan är endast DX9 det såg lätt ut som DX11 även för en tränad öga som jag har typ efter livslång erfarenhet av spelande. Jag undrar verkligen hur DX11 kommer att se ut då !!!
Jag har även varvat metro 2033 1080p högsta inställningar med mindre lagg och mer fps än vad jag fick med Crysis 2 och det ska vara mindre krävande grafik mässigt. Lagget beror nog på att det är beta för att det är fullt med glitchar och buggar överallt och man kan se i vissa scener att spelet inte ens är färdig så jag tror nog att det kommer gå bättre med den färdiga versionen eller så suger mitt grafikkort bara


   
Citera
Ämnesetiketter

sadjad:

den har läckt ut på piratebay.

Fy skäms på dig! [mad]

För övrigt så skall spel inte lagga ett piss. [crazy]


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

S3ON:

skäms

nopp skäms inte har förhandsbokat skiten


   
SvaraCitera

sadjad:

nopp skäms inte har förhandsbokat skiten

[y]


   
SvaraCitera

Vet inte hur tvåan är men crysis var ju _bara_ grafik (läs: allt annat med det sög)


   
SvaraCitera

spelade betan på 360 för en månad sen?


   
SvaraCitera