Aviseringar
Rensa alla

Inför skattelättnade för fotbollsspelare..


Ämnesstartare

... så kanske fler vill satsa och Sverige kanske kan få fram några bra spelare för en gångs skull. Tänk er inga jävla Micke Nilsson som tycker om att passa Danmark eller 38åriga gubbar som står 30cm offside stup i kvarten.

Sen tycker jag att vi kan bojkotta Spanien som turistmål för deras dfomare lider av visseldiarré.

"vi följde ju matchplanen, jag är stolt över grabbarma" /Lagerbäck näst sista matchen sen drar jag åt helvete.. OUT

tack för mig


   
Citera
Ämnesstartare

Inför spöstraff för dem som presterar dåligt istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka bry sig om vuxna män som leker barnlekar.


   
SvaraCitera

iosib:

orka bry sig om vuxna män som leker barnlekar.

Varför bry sig om rättvisa när man kan kolla fotboll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Inför spöstraff för dem som presterar dåligt istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utrota fotbollen istället, värdelös sport.


   
SvaraCitera

Varför ha spanska domare när de blåser indirekt åt grannlandet Portugals fördel? Det skulle vart ryssar eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I all världens länder så tävlar man efter liberalt recept om att sänka skatterna för att locka till sig kapital, arbetskraft, fotbollspelare eller vad det nu kan vara.

Idén är förrädiskt lockande i sin enkelhet, men egentligen så är det ett "race to the bottom". Visst vi kanske tjänar på det ett tag och får ett par bra fotbollspelare som vi annars inte haft, men sedan sänker ett annat land skatten ännu mer och får dem istället, och då sänker vi igen och så svarar något nytt land med att sänka o.s.v. Och tillslut så visar det sig att vi inte tjänat ett skit på det, utan bara förlorat massa pengar. De enda som vunnit är företagen och fotbollspelarna.

Det är så hela den liberala världsekonomin fungerar i dag. Alla länder tävlar om att föbättra för kapitalet och försämra för allmänheten, och visst de länder som satsar på stora skattesänkningar och avregleringar tjänar på det ett tag, men i längden så förlorar alla på det förutom storföretagen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Inför skattelättnade för fotbollsspelare..

nej, inför skattelättnader för sportföreningar o privatisera skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker vi ska införa existens-skatt på alla som kollar på/sysslar med fotboll istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men nej[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

tycker vi ska införa existens-skatt på alla som kollar på/sysslar med fotboll istället.

straffskatt till folk som stödjer/uppmuntrar till förslavningen av hestar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feel:

tycker vi ska införa existens-skatt på alla som kollar på/sysslar med fotboll istället.

Roslagsvatten AB:

straffskatt till folk som stödjer/uppmuntrar till förslavningen av hestar

håller med er båda


   
SvaraCitera

Dem suger för dem suger inte för något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cady:

Dem suger för dem suger inte för något annat.

dem som verkligen suger är dem som inte kan skillnad mellan dem och de... förlåt, mellan dem och dem


   
SvaraCitera