Aviseringar
Rensa alla

information via hotmail??


S3ON:

Cybersnutarna kan säkert få fram IP genom loggarna. [crazy]

"YOU DUN GOOFIN'"


   
SvaraCitera

ge polisen en chans till att börja med


   
SvaraCitera

Du är 88 och hänger med folk som pedofiler skulle vara intresserad av? Alltså inte för att döma eller så... Men det låter ju lite creepy.


   
SvaraCitera

Floppsen:

Sen krävs ett domstolsbeslut för att få fram adressen bakom IP:et [y]

Mm.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Man måste prata med personen i fråga för att få IPn. Man kan bara se den om personen skriver till en, som jag förstått det.

Man kan ev få den genom en filöverföring. Om du direkt efter filöverföringen går in i kommandotolken och skriver netstat -n så finns oftast IP.t med i den listan som då kommer upp, men du kan bara spåra den på egen hand till den stad där ISP:n befinner sig. För att få ut namn och sådant krävs domstolsbeslut efter att polisen begärt det.


   
SvaraCitera
Åtta

S3ON:

Cybersnutarna kan säkert få fram IP genom loggarna.

Nej, det kan de inte. Sedan är jag tveksam till huruvida klientloggar är av något intresse för polisen ö.h.t. i och med att vem som helst som är skrivkunnig kan förfalska en vanlig MSN-logg.


   
SvaraCitera
rmrg88
Ämnesstartare

KingGurka:

Du är 88 och hänger med folk som pedofiler skulle vara intresserad av? Alltså inte för att döma eller så... Men det låter ju lite creepy.

For your information, så är jag hennes tränare-...


   
SvaraCitera

Åtta:

Sedan är jag tveksam till huruvida klientloggar är av något intresse för polisen ö.h.t.

Dom måste kunna få tag på andra trafikloggar.. Eller loggas inte den trafiken alls!? [surprised]

rmrg88:

For your information, så är jag hennes tränare-...

Det gjorde inte saken mycket bättre. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

S3ON:

Eller loggas inte den trafiken alls!?

Microsoft loggar garanterat, men jag betvivlar att de skulle lämna ut den.


   
SvaraCitera