Aviseringar
Rensa alla

Informativt tal.


Ämnesstartare

Måste ha jobbigt informativt tal i skolan men vetefan vad jag ska prata om. Någon som har tips på nåt coolt och kul? 🙂

Är också ganska läskigt att prata inför grupper ibland 🙁 iaf om seriösa grejer tycker jag. Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

något du finner kul och intressant att tala om; finns inget så osexigt och oinspirerande att lyssna på än någon som talar om ett ämne den inte finner något intresse i. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pratade om popcorn när ja hade sånt på svenska c. höll på o spy av nervositet innan men det gick bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: något du finner kul och intressant att tala om; finns inget så osexigt och oinspirerande att lyssna på än någon som talar om ett ämne den inte finner något intresse i.

Nej det är störigt faktiskt men har så himla svårt för att välja nåt intressant. Vill inte babbla fotboll typ eftersom alla vet det och det känns konstigt att göra ett informativt tal om det. Funderar på att prata om problem kring julen.

kukoxo: pratade om popcorn när ja hade sånt på svenska c. höll på o spy av nervositet innan men det gick bra

Haha popcorn är hyfsat originellt. Skönt att det gick bra då Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Nej det är störigt faktiskt men har så himla svårt för att välja nåt intressant. Vill inte babbla fotboll typ eftersom alla vet det och det känns konstigt att göra ett informativt tal om det. Funderar på att prata om problem kring julen.

låter bra. eller så kan du ändå ha en fotsbolls-spinn på talet men på ett plan där många eller flesta inte rör sig på; se Erik Niva som ett exempel. Koppla fotbollen till sociologiska aspekter och dylikt. 
Kanske Real Madrids roll till den samhällseliga situationen i Spanien anno 30-talet eller något liknande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro: låter bra. eller så kan du ändå ha en fotsbolls-spinn på talet men på ett plan där många eller flesta inte rör sig på; se Erik Niva som ett exempel. Koppla fotbollen till sociologiska aspekter och dylikt. 
Kanske Real Madrids roll till den samhällseliga situationen i Spanien anno 30-talet eller något liknande.

Haha jo tyckte det lät lite ovanligt och intressant. Jo något sådant är ju ingen dum idé. Det är intressant och inte direkt något som den som inte är så insatt i fotboll vet så mycket om, kanske inte heller de som vet mycket om fotboll heller för den delen. Hm får la se. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"informativt tal" låter som en självmotsägelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrev ett en gång men bytte skola så jag läste inte upp det

struntade i att göra uppgiften på den här skolan för den var urbota dum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sagt, välj något ämne du är intresserad av. går ju dessutom mycket lättare då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: "informativt tal" låter som en självmotsägelse

Fröken sa så.

craig davids största fan : skrev ett en gång men bytte skola så jag läste inte upp det

struntade i att göra uppgiften på den här skolan för den var urbota dum

Tumme ned

Uncivilized: som sagt, välj något ämne du är intresserad av. går ju dessutom mycket lättare då.

Jo, får hitta något spännande bara.


   
SvaraCitera

Prata om Real Madrids historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Prata om Real Madrids historia.

Funderat på det men gjorde det i ettan på liknade grej så kanske vore tråkigt. Fast funderar att kanske snacka om dem ändå fast om något annat.


   
SvaraCitera

patrick bateman: Funderat på det men gjorde det i ettan på liknade grej så kanske vore tråkigt. Fast funderar att kanske snacka om dem ändå fast om något annat.

Snacka om UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Snacka om UM.

Haha det vore en asbra idé om jag inte skämdes lite över um Rodnar
Nej förresten skäms gör jag inte men lite hemlig av mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

informera om vad arbetsmiljöverket sysslar med Glad


   
SvaraCitera