Aviseringar
Rensa alla

Inga ambitioner


Ämnesstartare

Om man inte har några ambitioner i livet, om man inte vill göra ett dugg och inte är intresserad av någonting, vad gör man då?

Kom in på rätt gymnasium jag kämpat för, nu vet jag dock att jag inte vill gå där ett dugg, men jag vill inte göra någonting annat heller. Jag vill inte gå i skolan och göra något tråkigt i 3 år för att sedan jobba med något tråkigt resten av livet

Är inte intresserad av sex, är inte intresserad av kärlek (har väl aldrig känt det kanske) Har ingenting jag brinner för och jag orkar ingenting. Detta kommer väl fungera så länge jag är ung men jag tänker en hel del på framtiden

Mina enda egentliga intressen är att prata, lyssna på musik och att bli full

Någon som är i en liknande sits eller har något råd eller vad som helt? orkar verkligen inte att allt ska kännas så meningslöst


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Wanking BC:

Någon som är i en liknande sits eller har något råd eller vad som helt? orkar verkligen inte att allt ska kännas så
meningslöst

Har blivit värre ända sedan jag slutade med WoW faktiskt även om jag inte vill tillbaka till det "livet". Ska köpa antidepressiva av en viss UMare, återkommer med resultat om någon månad. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Har blivit värre ända sedan jag slutade med WoW faktiskt även om jag inte vill tillbaka till det "livet". Ska köpa antidepressiva av en viss UMare, återkommer med resultat om någon månad.

Lite samma här, kan bero på att jag var yngre då dock, Att knapra en massa piller känns dock inte så bra [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet är långt och det är ingen som kräver att du ska ha allt planlagt nu. Man kan alltid ändra sig.

Och dessutom är det väl ingen som kräver att man ska vara intresserad av kärlek eller sex? Lev ditt liv hur du vill leva det.

Har du förövrigt prövat olika hobbys? Få dig intresserad av något nytt alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Att knapra en massa piller känns dock inte så bra

Har själv känt att det är lite lame att ta till mediciner men har kommit fram till att det inte är mitt liv det är fel på, utan mitt huvud. Om pillrena inte funkar så vet jag inte riktigt hur jag ska klara 2:an, var på gränsen att jag fick gå om 1:an pga dåliga prestationer. :C Har inga bra tips men det dämpar lite att umgås med vänner, lärde känna flera bra vänner på gymnasiet och det har hjälpt. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad du än gör; Skippa INTE gymnasiet. Det säger jag av egen erfarenhet. Så fort man är ur det systemet saknar man det. Plus att man lätt blir alldeles förslappad och tar inte tag i någonting alls.
[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Livet är långt och det är ingen som kräver att du ska ha allt planlagt nu. Man kan alltid ändra sig.

Nej det vet jag, men saken är den att allt jag kan tänka på känns fel i nuläget, men det kanske ändras med tiden

Jonnybravo91:

Och dessutom är det väl ingen som kräver att man ska vara intresserad av kärlek eller sex? Lev ditt liv hur du vill leva det.

Tog mest med det för att jag antog att just kärlek driver många framåt

Jonnybravo91:

Har du förövrigt prövat olika hobbys? Få dig intresserad av något nytt alltså?

Orkar inte syssla med något liksom, det som är haken

Lament:

Har själv känt att det är lite lame att ta till mediciner men har kommit fram till att det inte är mitt liv det är fel på, utan mitt huvud.

Känns som att det är samma sak för mig, har egentligen potential att få ett bra liv om jag bara ville, men jag har inte viljan

Lament:

Om pillrena inte funkar så vet jag inte riktigt hur jag ska klara 2:an, var på gränsen att jag fick gå om 1:an pga dåliga prestationer. :C

Oroar mig inte direkt över mina prestationer, ska nog kunna klara det trotts att jag inte har någon motivation

Lament:

Har inga bra tips men det dämpar lite att umgås med vänner, lärde känna flera bra vänner på gymnasiet och det har hjälpt.

Jo det hjälper, Känner dock inga jag vill umgås med nära mig, är väldigt kräsen nämligen, har en del vänner i stockholm dock så jag kommer vara gladare om ett tag. Hoppas på lite nya vänner till gymnasiet

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dåren:

Vad du än gör; Skippa INTE gymnasiet. Det säger jag av egen erfarenhet. Så fort man är ur det systemet saknar man det. Plus att man lätt blir alldeles förslappad och tar inte tag i någonting alls.

Varken kan eller vill skippa det, eller.. om jag ville det bortom all förnuft så skulle jag nog kunna skippa det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

prata, lyssna på musik och att bli full

arbetslöshet är utvägen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Nej det vet jag, men saken är den att allt jag kan tänka på känns fel i nuläget, men det kanske ändras med tiden

Som sagt, allting förändras. Ta mina föräldrar som exempel. De båda struntade i gymnasiet och jobbade på bilindustri tills dem var typ 35 och då började plugga först på komvux, sen högskola och nu har dem båda sina drömjobb.

Det är aldrig försent.

Wanking BC:

Tog mest med det för att jag antog att just kärlek driver många framåt

Kärlek är nog det som minst driver mig själv framåt, så dem som låter sig drivas av det är bara fail [wink]

Wanking BC:

Orkar inte syssla med något liksom, det som är haken

Hur orkade du med wow?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

arbetslöshet är utvägen!

Alltså, ja, Diggar eran livsstil. överväger den

Jonnybravo91:

Som sagt, allting förändras. Ta mina föräldrar som exempel. De båda struntade i gymnasiet och jobbade på bilindustri tills dem var typ 35 och då började plugga först på komvux, sen högskola och nu har dem båda sina drömjobb.

Har inget drömjobb i nuläget men jag förstår vad du menar, detta kanske bara är en period

Jonnybravo91:

Kärlek är nog det som minst driver mig själv framåt, så dem som låter sig drivas av det är bara fail

[wink][wink]

Jonnybravo91:

Hur orkade du med wow?

Var yngre typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Har inget drömjobb i nuläget men jag förstår vad du menar, detta kanske bara är en period

Kallas tonåren av somliga amerikanska forskare [wink]

Wanking BC:

Var yngre typ

Principen lever kvar tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kallas tonåren av somliga amerikanska forskare

Funderade lite över det när jag skulle skapa tråden, men kom fram till att man skulle se i alla fall några fler sådana här trådar om det var ett genomgripande fenomen

Jonnybravo91:

Principen lever kvar tror jag

Känns meningslöst att spela wow nu, det händer att jag spelar andra spel när jag känner att jag orkar dock, men det är allt mer sällan nu för tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Funderade lite över det när jag skulle skapa tråden, men kom fram till att man skulle se i alla fall några fler sådana här trådar om det var ett genomgripande fenomen

Inte för att motbevisa dig, men jag vill minnas att jag sett en hel del trådar i denna typen i motgångar och problem forumet..

Wanking BC:

Känns meningslöst att spela wow nu, det händer att jag spelar andra spel när jag känner att jag orkar dock, men det är allt mer sällan nu för tiden

Vad jag menar är just glöden för att göra saker finns nog kvar, bara att den leker kurragömma. Har du känt att allt varit såhär under en längre period?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Inte för att motbevisa dig, men jag vill minnas att jag sett en hel del trådar i denna typen i motgångar och problem forumet..

Hmm, Har väl missat dem då, det spelar ingen större roll dock

Jonnybravo91:

Vad jag menar är just glöden för att göra saker finns nog kvar, bara att den leker kurragömma. Har du känt att allt varit såhär under en längre period?

Det har varit i några månader, tror att en förändring kan ske när skolan börjar igen, hoppas på det i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Hmm, Har väl missat dem då, det spelar ingen större roll dock

Nej exakt. Vad spelar det för roll om 18 av 20 är missbrukare av kokain, dem får inte mer hjälp för att veta att de inte är ensamma.

Men det var mest menat som ett skämt. Dock tror jag på att det är någon slags period.. Har själv känt många gånger att allt är bara så jävla meningslöst och att jag kommer ta mitt liv innan jag blivit 20 bara för att allt är fail.

Men vad hjälper det att tänka på allt det meningslösa och att vi inte orkar med något?

Wanking BC:

Det har varit i några månader, tror att en förändring kan ske när skolan börjar igen, hoppas på det i alla fall

Brist på rutin brukar ge spår... Du ska börja på gymnasiet nu, intesant?


   
SvaraCitera