Aviseringar
Rensa alla

Inga gnistor


Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 2 år och allt har varit bra tills för någon månad sedan då jag inte längre kände riktigt lika starkt för honom. Vi mest var med varandra bara för att, och inte för att vi kände att det var roligt eller mysigt.

I fredags var vi ute med mitt jobb och jag började prata och flirta lite med en kille som jag tycker är söt och de kändes jättebra, vi hade roligt och mysigt och det slutade med att vi kysstes innan vi gick åt varsit håll..

jag ville tala om det för min pojkvän redan då, men det blev för mycket och jag tog det imorse istället. Han blev såklart jätteledsen och ville inte att jag skulle vara kvar hos där.
Det märkliga är nu att jag inte känner att jag vill göra något med den andra killen längre utan jag vill rädda mitt förhållande. det var som att det behövdes någonting som gjorde att jag öppnade ögonen lite mer och såg vad det var jag skulle förlora. Jag vet att han komemr att förlåta mig och jag ångrar mig verkligen nu, men jag undrar om det är någon som vet hur man kan hålla den där lilla gnistan i ett förhållande vid liv.

Jag kan ju inte gå och vara "otrogen" varje gång det börjar gå neråt bara för att det ska bli bättre.
Snälla någon ge lite tips på vad jag kan göra nästa gång vi ses, jag älskar honom jättemycket och vill göra allt jag kan för att få det bra igen.


   
Citera

i miss you:

men jag undrar om det är någon som vet hur man kan hålla den där lilla gnistan i ett förhållande vid liv

Du kommer ju aldrig känna den gnistan efter två år som du känner när du träffar någon ny. Var nöjd med det du har... om du ger upp honom för någon annan så kommer du vara i samma position om två år igen.

Personligen tycker jag att du inte är värd din kille längre... så lycka till med det!


   
SvaraCitera

Det är inte gnistan vi hade när vi precis möttes som jag är ute efter, jag vet att den troligtvis aldrig kommer komma tillbaka. Utan jag vill få tillbaka det vi hade för någon månad sedan, innan jag började känna den här nedgången.
och personligen kan jag väl tycka att jag inte är värd honom heller, men om han är villig att förlåta mig så är jag ju såklart glad för det!


   
SvaraCitera

i miss you:

Jag kan ju inte gå och vara "otrogen" varje gång det börjar gå neråt bara för att det ska bli bättre.

Det var just min poäng.
Man ska ju inte behöva göra nåt som känns fel för den andra personen för att inse vad det är man förlorar.


   
SvaraCitera

nej men det felet har jag ju gjort nu och förhoppningsvis lärt mig något av, men vad gör man för att slippa ta till sånna drastiska åtgärder då?

jag tycker jag har försökt med allt, vi hittar på olika saker och försöker ha kul, men ändå känner jag som jag gör..

tror det kan ha något att göra med att vi umgås alldeles för mycket, men å andra sidan så bör man väl kunna göra det utan att få problem av det om förhållandet ska kunna fungera inför framtiden med att flytta ihop och dylikt.


   
SvaraCitera

monogami är som upplagt för sånt här.


   
SvaraCitera

mörknäs:

monogami är som upplagt för sånt här.

ja ibland undrar man ju varför man egentligen bara "ska" ha en partner..vore man inte lyckligare med 2 ibland...

men nu får du mig att tänka i dom banorna vilket jag inte vill, jag vill ordna upp allting med min pojkvän och få tillbaka "gnistan" inga tips på det istället?


   
SvaraCitera

Ortogenhet, gör slut innan du gör det värre.


   
SvaraCitera

i miss you:

ja ibland undrar man ju varför man egentligen bara "ska" ha en partner..vore man inte lyckligare med 2 ibland...

jag föredrar att inte tänka i de banorna överhuvudtaget, egentligen, men det är rätt svårt att genomföra ibland. jag gillar inte tanken på att låta mina kärleksrelationer begränsa mitt liv i övrigt på ett sätt som inte är nödvändigt.

i miss you:

men nu får du mig att tänka i dom banorna vilket jag inte vill, jag vill ordna upp allting med min pojkvän och få tillbaka "gnistan" inga tips på det istället?

nah, inte direkt. kanske acceptera att ni har ett tråkigt liv tillsammans, det är ju inte nödvändigtvis en genomdålig sak. jag personligen gillar att ha ett tråkigt liv.


   
SvaraCitera

Jävla Player, burn in hell...


   
SvaraCitera

i miss you:

Jag vet att han komemr att förlåta mig och jag ångrar mig verkligen nu

Det hade inte jag gjort. Ett sådant beteende är fullständigt oacceptabelt.


   
SvaraCitera

i miss you:

det slutade med att vi kysstes innan vi gick åt varsit håll..

Luder[mad] hatar verkligen otrogna människor, värsta jag vet, önskar fan att det kunde bli som på medeltiden då det var olagligt att vara otrogen


   
SvaraCitera

äsch alla kan göra misstag, speciellt om man känner att gnistan saknas i sitt förhållande.

men hitta tillbaka till varandra genom att göra lite speicella grejer tillsammans kanske? ut och res eller något


   
SvaraCitera

fridachoke:

äsch alla kan göra misstag, speciellt om man känner att gnistan saknas i sitt förhållande

menar du att du accepterar hennes slampiga beteende?!![mad]


   
SvaraCitera

nazgul:

Jävla Player, burn in hell...

UMs MVP:

Luder[mad]

Det är ju inte precis så att det hjälper henne att veta att hon gjorde fel, det tror jag vem som helst kan räkna ut.

i miss you:

och vill göra allt jag kan för att få det bra igen.

Jag tror (tyvärr) att skadan redan är skedd. Även om han förlåter dig har jag svårt att tro att han skulle kunna lita på dig, och ert förhållande kommer antagligen inte hålla länge till. Kan man inte vara trogen sin pojk-/flickvän så ska man inte vara tillsammans med denne, så enkelt är det. Jag tror att om inte du gör slut så kommer han göra det, ett förhållande utan tillit är inte mycket till förhållande.

Du kan ju försöka förklara för honom hur mycket du ångar dig och hur mycket du älskar honom, men i slutändan är det ju upp till honom om han kan lita på dig eller inte, nu när du varit otrogen.


   
SvaraCitera