Aviseringar
Rensa alla

Inga kompisar...


Ämnesstartare

Är så less redan, gick ut gymnasiet i våras och nu kommer jag inte ha något att göra förrän november då jag reser bort. På grund av extremt jobbig period i mitt liv förra året isolerade jag mig vilket betyder att jag inte fick några nya kompisar och nu är jag lite stel när det gäller nya relationer. Har också märkt att de kompisar jag hade i min klass är såna typer som aldrig vill hitta på nåt och inte vill ut på krogen. Jag vill gå ut, vill ha folk att hänga med och festa. Hur skaffar man nya kompisar när man inte går i skolan eller håller på med någon särskild aktivitet?? Jag står snart inte ut, ge mig tips! [smile]


   
Citera

har inte heller några kvar tyup. tråkigt tråkigt tråkigt

tror man kan få nya kompisar när man skaffar jobb, förutsatt att dom inte är pensionärer eller medelålders


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har inte heller några kvar tyup. tråkigt tråkigt tråkigt

Varför blir det så efter gymnasiet? Verkar vara så för väldigt många, man glider isär helt.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Varför blir det så efter gymnasiet? Verkar vara så för väldigt många, man glider isär helt

många har flyttat, några dissar mig och dom jag har kvar åker till australien i mitten av september och stannar där ett tag [smile]


   
SvaraCitera

Är i samma sits, nästan. Vill ha några vänner så man kan hitta på grejer, inte festa dock. Förlorade de få kompisar jag hade när jag slutade i 2an. Tycker det är svårt att skaffa vänner som du säger när man inte håller på med någon aktivitet eller så [sad]
Kul förresten att du ska resa bort [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror man kan få nya kompisar när man skaffar jobb, förutsatt att dom inte är pensionärer eller medelålders

Förutsatt att man får ett jobb... suck, inte det lättaste det heller.

Ingemarsdotter:

Varför blir det så efter gymnasiet? Verkar vara så för väldigt många, man glider isär helt.

Vet inte, kanske för att man upptäcker att man var rätt olika ändå eller så flyttar folk, börjar universitet etc.


   
SvaraCitera

greenalbatross:

Förutsatt att man får ett jobb... suck, inte det lättaste det heller.

precis[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

många har flyttat, några dissar mig och dom jag har kvar åker till australien i mitten av september och stannar där ett tag [smile]

Ja, det är vemodigt. Man kan alltid få nya vänner, men det är alltid roligt med nostalgikvällar och interna skämt från barnstadiet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

greenalbatross:

Vet inte, kanske för att man upptäcker att man var rätt olika ändå eller så flyttar folk, börjar universitet etc.

Jag antar det. De flesta av mina vänner har flyttat och pluggat och bor utspridda i hela Sverige. Bra om man behöver sovplats i luleå någongång [wink]. Det är bara synd att vardagen blir så tråkig utan dem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miss Hayworth:

Förlorade de få kompisar jag hade när jag slutade i 2an. Tycker det är svårt att skaffa vänner som du säger när man inte håller på med någon aktivitet eller så [sad]
Kul förresten att du ska resa bort

Det är jättesvårt, önskar nästan man var liten igen och bara kunde säga "hej vill du leka" och så var man bästa polers. Man kanske borde börja någon aktivitet? Har funderat på dans. Politiska ungdomsförbund finns ju också men de enda som är aktiva i den här stan är MUF och där vet jag inte om jag vill gå med...

Och ja. Jag skulle vilja ha någon att resa med men jag ska till Sydamerika vilket är långt bort, så jag åker nog själv dit också [smile]


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Man kan alltid få nya vänner, men det är alltid roligt med nostalgikvällar och interna skämt från barnstadiet..

ja [sad] plus att jag inte har direkt lätt för att skaffa vänner men jag ska nog sluta kapa albatrossens tråd nu[blush]


   
SvaraCitera

Bli mer framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

plus att jag inte har direkt lätt för att skaffa vänner men jag ska nog sluta kapa albatrossens tråd nu

Kapa så mycket du vill! Vi verkar alla befinna oss i en liknande situation. Har nog inte heller så himla lätt för att skaffa vänner om jag tänker efter, när det kommer till kritan (som nu). Försöker få folk att ta en fika med mig utan att verka alltför desperat [crazy]


   
SvaraCitera

greenalbatross:

Det är jättesvårt, önskar nästan man var liten igen och bara kunde säga "hej vill du leka" och så var man bästa polers. Man kanske borde börja någon aktivitet? Har funderat på dans.

Ja men eller hur! Allt va enklare när man va liten tycker man.
Och dans låter ju bra. Hoppas du hittar någon rolig kurs om du vill satsa på det! [smile]

greenalbatross:

Och ja. Jag skulle vilja ha någon att resa med men jag ska till Sydamerika vilket är långt bort, så jag åker nog själv dit också

Åh, häftigt! Vilken chans ändå att åka själv så långt bort, bara vara och uppleva. Är ju lite avundsjuk [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miss Hayworth:

Åh, häftigt! Vilken chans ändå att åka själv så långt bort, bara vara och uppleva. Är ju lite avundsjuk

Ja, jag hoppas bara jag klarar av det, med mitt dåliga lokalsinne och glömsk som jag är. Hm, åk någonstans du med? Är så befriande att få komma bort ett tag och upptäcka sig själv, bara om så för en vecka. [smile]


   
SvaraCitera