Aviseringar
Rensa alla

Inga kompisar på gymnasiet


Ämnesstartare

Magda93:

Tack för era svar (: ska försöka ta åt mig så många som möjligt av dem . <3

Är i snarlik situation, ensam tjej i en klass med 20 killar, där main topic är wow, cs, jakt, speedway/andra motorsporter osv.

Härda ut. jag har börjat komma in i min klass nu, visst, det finns fortfarande folk som verkar anse att det är en pina att jag finns, men det KAN ju vara deras fasad, som de har för att de är osäkra...


   
SvaraCitera

Känner igen mig! Fast jag blev utanför på ett läger. Var samma sak, jag var väldigt social och pigg i början men eftersom att de inte gav någon respons eller hjälp på vägen att komma in i deras gäng blev jag tillslut rätt tillbakadragen. Trodde det var fel på mig först och fick rätt dåligt självförtroende. Men något har jag lärt mig: Det är aldrig fel på DIG utan DOM. I de flesta andra sammanhang är jag väldigt populär, men hur ska man kunna visa vad man går för och vem man är om de aldrig ger en chansen?


   
SvaraCitera

Första året på gymnasiet passade jag inte alls in i klassen kände jag. Eller ja, det blev ju mest ytligt umgänge vilket inte var så jättejättegivande.

Men jag var nöjd med mina kompisar utanför skolan, tänkte att det räckte! Kunde dessutom fokusera mycket bättre på plugget. Men nu, i tvåan, så är jag jättesammansvärjd med klassen.

Det tar sin tid men oftast löser sig sånt 🙂 En månad i ny klass är ingenting, mänskliga relationer kan ta myyycket längre tid!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lider med dig men lita på mig, de tre gymnasieåren går faktiskt fortare än man tror ;P Håller med, en månad räcker inte för att kunna säga hur resten av gymnasiet ska/kommer bli...Brukar normalt sett ändra sig med grupperingar inom klassen rätt mkt.


   
SvaraCitera

Herregud, det är inte svårt. Gå fram och prata med någon, gå och rök med någon och snacka skit om den där läraren ni har som mumlar och är allmänt jävla usel, eller vad fan som helst. 🙂


   
SvaraCitera

Fy fan jag hade EXAKT samma problem i början av ettan [sad] Jag var verkligen den enda i klassen som var utanför och det var ett riktigt helvete. Jag kände inte ens någon i nån annan klass. Usch vad jag hatade det.

Jag vet inte riktigt hur det är för dig men denna klass var verkligen skitdålig. Tänk dig att ingen säger "hej" på morgonen eller "hej då" till dig på eftermiddan. INGEN som snackar med dig på rasterna som du blir tvungen att spendera genom att sitta ensam på en bänk vid skåpen.
Alternativet är att gå bakom/vid sidan om de andra killarna och låtsas att man är med dom (t.ex. man flinar lite åt något skämt som de andra skrattar åt men som du inte tycker är det minsta roligt) samtidigt som man blir ignorerad som vanligt.

Det är inte så att jag är ful eller "konstig", det var bara att jag inte passade in på något sätt.

Till skillnad från de andra här så bytte jag faktist skola till en klass där jag redan kände hälften av killarna och jag ångrar mig inte [smile] Resten av klassen är jättebra också!

(Förlåt att jag skrev så mkt hehe det blir alltid så när jag svarar seriöst)


   
SvaraCitera

Det går snabbare för vissa en andra och längre för andra men jag lovar dig , du kommer inte gå utan vänner i 3år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar jag fått.
Nu har jag bytt skola och program och trivs jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magda93:

Tack för alla svar jag fått.
Nu har jag bytt skola och program och trivs jättebra.

[bigsmile] gud va bra!


   
SvaraCitera

Där jag gick förut så gick ja där tills lite in på treminen på mitt andra år och under den tiden hade jag inga vänner alls , dem tyckte jag vad för feg och alla tyckte jag skulle ta första steget men jag är för blyg för de[blush][sad]

sen hoppade jag och börja om på nytt igen så nu har jag vänner där jag går[smile] men det jag menar är om man är blyg och de så vågar man ej prata med dem och då får man ingan vänner ... Fast jag klara ju av skolan samtidigt bättre oxå och sen kan man ju träffa sin bästa vänner man hade på högstaidet på fritiden[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera