Aviseringar
Rensa alla

inga pengar till alkohol PROBLEM!


Ämnesstartare

Heej, alltså har ett enormt problem. Jag och mina vänner burkar festa varje helg och dricka och så, ni fattar dealen!

Men I alla fall till problemet, vi delar upp helgerna om vem som fixar alkoholen, och idag är det jag. Det är fyra timmar kvar tills det börjar och jag har ingen alkohol alls! Vet inte vad jag ska göra. Kan inte fråga mamma för hon tycker jag är för ung för att dricka.

Snälla, någon som har tips? MIna vänner räknar med mig 🙁 


   
Citera

men jeeeeenny jag kanske kan hjälpa dig, kan säkert köpa lite 


   
SvaraCitera

ställ in festen ikväll och gör mesk till nästa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betterthanyou:
men jeeeeenny jag kanske kan hjälpa dig, kan säkert köpa lite 

ååh alice älskling tack så hemskt mycket skulle betyda så mkt!

stereo total:
ställ in festen ikväll och gör mesk till nästa. 

kan inte ställa in festen!! det är den största på aslänge det kmr asmånga


   
SvaraCitera

Varför dricker ni? Och varför när ni är så pass unga? 


   
SvaraCitera

skywalker:

kan inte ställa in festen!! det är den största på aslänge det kmr asmånga

men säg åt dom att fixa egen alkohol alternativt låna ut pengar till dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommargåvan:
Varför dricker ni? Och varför när ni är så pass unga? 

för att det är gott och kul, ålder är bara en siffra, sötis

stereo total:

men säg åt dom att fixa egen alkohol alternativt låna ut pengar till dig. 

kan inte alla ska ta eget ansvar o så:(


   
SvaraCitera

Ifall det vill sig att vara av användningssyfte för alkoholkonsumtion så finns det alltid enkla tekniker för att förskaffa sig dessa drycker:

Folk på gatan som man kan pröjsa en pening för att såkallat "köpa ut" alkohol.
Vänner som har åldern inne.
Bedga eller taga diverse drycker utifrån vad hemmets egna sortiment har att erbjuda.

Kroppen reagerar bevisligen negativt och motbjudande gentemot diverse livsmedel då kroppens reaktion utfärdas av att spy och må dåligt ofta kommer detta senare.
   Alkohol räknar kroppen som något den ej vill ha, något som bara lär skada den och vill därför inte ta emot, och skickar istället tillbaka alkoholen till vart den kom in ifrån.
   Alkohol är exakt som något typ av gift... Försämringar temporärt om koncentrationsförmågan sker och olyckor förekommer ofta av en minst sagt tymplig oförsiktsamhet adderat med den reducerande koncentrationen.
    Kroppens organ tar illa vid sig utav en längre tid av alkoholkonsumerande. Denna längre tid är något som under föregående generationers människor har uppnått med uppåt 90% av befolkningen i Sverige.

Så varför dricker man vätskor med innehåll utav alkohol? Må det vara för att man får en känsla utav sinnesstillsamhet och kroppen visar mer av den lugnare och lättsamma sidan.

Jag kan inte förstå varför personer väljer att dricka alkoholdrinkar när det är så många nackdelar som kommer i kabyssen samtidigt som bara några få "fördelar" hamnar på flaket bakom.


   
SvaraCitera

skywalker:

för att det är gott och kul, ålder är bara en siffra, sötis

Gott? Vad tycker du är gott? Och vad är det som är kul med att dricka något? Att dricka alkohol som minderårig är olagligt.


   
SvaraCitera

OK med din bild av alkohol och syftet med den kanske du ska bli mesk-drickare. Gör så här. Köp ett ölbryggarfat och en damischang. Fyll fatet med vatten, rör ner några påsar socker och en massa paket jäst. SÄtt på locket och damischengen. Låt stå tills det skutar bubbla i damischengen. Då är det klart att dricka. Jättegått. Ni får även en fin jäst-andedräkt.


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Gott? Vad tycker du är gott? Och vad är det som är kul med att dricka något? Att dricka alkohol som minderårig är olagligt.

alkohol smakar gott? det är roligt att vara full & det är inte olagligt att dricka alkohol som minderårig, bara att ge/sälja till minderåriga - svarade åt jenny nu haha


   
SvaraCitera

betterthanyou:

alkohol smakar gott? det är roligt att vara full & det är inte olagligt att dricka alkohol som minderårig, bara att ge/sälja till minderåriga - svarade åt jenny nu haha

Ja fast hur tror du dessa får tag i alkohol? Alltså man sabbar ju sin kropp så jävla mycket. Tycker bara det är tragiskt att en trettonåring håller på med sånt. 


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Ja fast hur tror du dessa får tag i alkohol? Alltså man sabbar ju sin kropp så jävla mycket. Tycker bara det är tragiskt att en trettonåring håller på med sånt. 

mm visst det är väl tragiskt men inte olagligt


   
SvaraCitera

dra raid på systembolaget med polarna bara. 


   
SvaraCitera

Vänta tills ni är gamla nog att ta förnuftiga beslut.


   
SvaraCitera