Aviseringar
Rensa alla

Inga Riktiga Skinnskallar Är Nazister/Rasister...


Ämnesstartare

hej..

H

Jag är skinnskalle och har vart det ett tag nu. Jag vet att många förknippar det med nazism/rasism. Men det har ingenting alls med det att göra vill jag betona. Har blivit utsatt för  saker som att jag blivit illa behandlad för min stil och kränkt av folk. Undrar om det är någon annan originell skinnskalle här som känner likadant.. Jag är inte rasist för i helvete! Jag lyssnar på ska, reggae samt northern soul musik som kommer från svarta människor. Jag är antirasist och inte röd. Helt opolitisk. Kulturen kommer från "rudeboys" som gjorde ska musik i Jamaica till modsen på 60 talet. "Rudeboysen" som var svarta hade rakad skalle, hängslen och kängor! Om jag bara kunde lära folk och sluta få folk att kalla mig rasist så skulle jag må så himla mycket bättre. 
//Ledsen Skinnskalle.


   
Citera

Aw kram Hjärta


   
SvaraCitera

Du får ett solidariskt Oi! från mig, stå på dig


   
SvaraCitera

tycker skinnheadstilen är väldigt snygg och har inspirerats en del av den i min egen klädstil (kängor + uppkavlade jeans + bomberjacka).

dock är reggae fan det sämsta man kan lyssna på. sjukt racklig musik.


   
SvaraCitera

Fixa mer stil och fixa en trevlig frisyr så vips och dom flesta kommer se mer neutralt på dig ^^  


   
SvaraCitera

nej, skinheads är faktiskt en stil från england där man har hängselbyxor, kängor en livsstil helt enkelt


   
SvaraCitera

Stöd och kram bror. Tragiskt hur fördomsfulla folk ska vara.


   
SvaraCitera

Frågan är varför man självmant går runt i en stil som så tydligt förknippas med nazism.. 


   
SvaraCitera

om du går på fotboll med skinhead frisyr så kommer folk tro att du är huligan.


   
SvaraCitera

Rakat huvud har inte varit förknippat med rasister de senaste 20 åren så inte direkt något att predika om

Och sluta blanda ihop nazism och rasism, rasism är efterblivet medan nazism är en rätt bra idé


   
SvaraCitera

inga skinnskallar är nazister
mja, fast några skinnskallar är ju nazister
okej, men inga riktiga skinnskallar är nazister


   
SvaraCitera