Aviseringar
Rensa alla

Inga vänner


Ämnesstartare

Varför ska alla som går i min nya klass vara så pass beroende av mode? Jag började gymnasiet där ingen skulle känna mig just för att träffa nya människor, nu vet jag att det var bara ett stort jävla misstag


   
Citera

Jaha? Va? QQ?


   
SvaraCitera

Ja


   
SvaraCitera

människor innehåller mindre än man kan tro.


   
SvaraCitera

trodde ett tag att någon trollade och försökte leka jag och sen skulle kräka ut sig massa skit som "jag" skulle skrivit

Men så var det visst inte, skönt.


   
SvaraCitera

Har du givit dem en chans då? De kanske har andra intressen som är mer lika dina?


   
SvaraCitera

Kan du inte vara vän med folk som följer modet lr?


   
SvaraCitera
Bakric

OF 5:

människor innehåller mindre än man kan tro.

Särskilt samhällsvetare, naturvetare samt vissa estetare [no-no]


   
SvaraCitera

människor med olika intressen kan vara kompisar ändå


   
SvaraCitera

Varför ska man ens ha vänner? [confused][confused] Säger man inte att ens vänner är ens värsta fiender. [shake]


   
SvaraCitera

Tjejer är tjejer.. [sad]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Varför ska man ens ha vänner? Säger man inte att ens vänner är ens värsta fiender.

Delad gladje dubbel gladje.
http://www.queertopia.nu

denensamatjejen:

Jag började gymnasiet där ingen skulle känna mig just för att träffa nya människor, nu vet jag att det var bara ett stort jävla misstag

Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning : om kommunikation människor emellan.

Image

Boken handlar om mänskliga relationer i både affärs- och privatlivet.

Bästa boken jag läst!
2007-05-26 David

Även om boken redan har fått fem stjärnor kan jag inte låta bli att ge den ett par extra! Stora delar av mitt sociala tankesätt har förändrats med hjälp av boken, du måste läsa den. Den är dessutom lättläst!

Läser du bara en bok i ditt liv, läs denna!
2006-10-18 Dennis Meisner

Detta är min Bibel, en bok jag önskar alla läste. Om bara hälften av alla tog till sig lite av det som boken vill förmedla hade världen se annorlunda ut. Det hade varit en fröjd att stå i kö, folk hade slutat klaga på andra, slutat vara avundsjuka, farliga omkörningar i trafiken hade reducerats och famlijegrälen hade minimerats. En bok om värderingar, positivt tänkande, ömsesidig respekt och många många tips som gör vardagen till en fröjd. Denna boken äger jag själv tre exemplar av och lånar ut två av dem så mycket jag bara kan. Den har inte bara ändrat min livsinställning och min tro på mig själv och tro på mina drömmar/mål, den har även gjort det för många andra jag känner. Läser du bara en bok i ditt liv, läs denna! Blev du fängslad av boken rekommenderar jag dig även: Sluta oroa dig, börja leva - Dale Carnegie Tänk rätt bli framgångsrik - Napoleon Hill

Helt underbar
2005-03-15 Lennart

Den här boken är helt underbar. Man får sig en rejäl tankeställare. Den här boken är rena rama bibeln för mig. Världen skulle bli bra mycket bättre om alla hade läst den här boken. Så många självklarheter som man inte ens hade tänkt på. Självklarheter som jag inte sett från det hållet. Det jag skulle önska var att den fanns som talbok på cd.

Alla borde läsa den här boken.
2003-01-07 Nick

Om du någon gång funderat på varför du inte fick din vilja igenom är det här boken du bör läsa. Tycker du någon har behandlat dig orättvist någon gång är det här boken han eller hon bör läsa. Att handskas med människor med hjälp av medmänsklighet, beröm och uppmuntran istället för kritik och hårda ord är en tänkvärd metod som alla borde använda. Praktisera vad boken lär ut och du kommer märka hur du får din omgivning att förstå din syn på saker och ting viklet ofta också leder till att du får din vilja igenom.

Recensionernas Kalla:​ http://www.bokus.com/bok/9789127028791/hur-du-vinner-vanner-och-paverkar-din-omgivnin​g-om-kommunikation-manniskor-emellan/#customer-reviews


   
SvaraCitera

Många i min klass var också modemedvetna, men de hade någonting under skallbenet ändå.

Mer än mig, faktiskt. Mycket mer.


   
SvaraCitera
Gilda

Grief:

människor med olika intressen kan vara kompisar ändå

Intressen? Det TS pratar om är inget intresse utan en virulent fixering som växer, tillförskansar sig och kuvar resterande innehåll och funktioner i hjärnan. Till slut hålls övriga tankar och impulser förtryckta av besattheten att agera mönstergillt med mode och sociala normer. Det naturliga blir det divergenta och besynnerliga.

Tro mig, jag har fortfarande flera kompisar som kämpar med filen vid gallret men åtminstone har de insett att de inte vill vara kvar där hur lockande det än är.


   
SvaraCitera