Aviseringar
Rensa alla

Inga vänner alls


Ämnesstartare

Jag har insätt nu att jag inte har en en enda vän. Det är ingen känsla utan fakta. Jag hade 3 vänner var av en av de var min bästavän men hon  verkar tydligt inte gilla mig längre. Hon pratar inte så mycket med mig, iggar på sms/kik, underviker när jag frågar om hon och jag kan göra något och kommer med ca 7 olika (väldigt) dåliga förklaringar varje gång så hon vill liksom inte vara min kompis längre. Och de andra två gillar jag knappt. En av de kallar vi E och andra N. E är kompis eller ja nu bästakompis med min "bästakompis" och N ogillar jag starkt. Så tråkig, och tyst och blyg när jag även är med henne. Hon har inte samma humor som mig osv... Så jag har absolut ingen. 
Och det är nu jag inser hur ont det gör av att jag inte har någon och kommer inte ha chansen att hitta någon föräns om ca 2 år då jag byter skola och börja gymnasiet.  Jag har ingen att åka till Grönan med på somrarna längre , ingen jag kan flumma runt med och hänga på någon lekpark, ingen jag kan dela med mig hemligheter med och ingen som jag bara kan vara med.
Jag känner mig otroligt ensam och vet inte hur jag ska hitta kompisar. Hur ska jag hitta någon? Jag pallar inte byta skola igen då jag gjorde det väldigt kort i höstas (ca 2 veckor) som gick katastrof. Så hur ska jag hitta någon?


   
Citera
Ämnesstartare

Förstår din situation.. har själv suttit i nästan samma! Har dessvärre inga bättre tips än att helt enkelt vänta.. Det är så jag "löst" problemet. 
Annars är väl det enda tipset att vara öppen för nya personer, i parallell klasser till exempel, eller skaffa kompisar här på UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa vänner här på UM 🙂 Man vet aldrig din framtida bästa kompis kanske finns här 😉


   
SvaraCitera

Vi kan hänga , hur gammal är du ? 


   
SvaraCitera

Kan alltid vara snapchat vänner 😛


   
SvaraCitera

Inte för att det får dig att må bättre men välkommen till klubben! Har också känt så väldigt länge men nu när jag flyttar till göteborg så blir allt mycket bättre. Jag har redan 4 vänner där och en av dem träffade jag här på UM. Mingla lite, va på träffar och träffa nya människor 🙂


   
SvaraCitera

Tråkigt att höra, jag hade en kompis i högstadiet och jag har inte umgåtts med honom efter högskolan, har inte haft kontakt heller, känns bra att inte behöva ha något med pajasen att göra.
Nu när jag går på gymnasiet så har jag ingen vän, dock så är det för att jag har valt det själv och för att ingen fungerar ihop med mig (jag går i en aspergerklass).

Om du vill så kan du skicka ett meddelande till mig så kan vi prata, man vet aldrig vart det kan leda GalenGladCool


   
SvaraCitera

Sitter i exakt samma situation så vet precis hur det känns! Eftersom jag själv är i samma situation och själv inte vet hur jag ska göra kan jag inte direkt ge några bra tips, men om du vill kan du alltid snacka med mig! Är alltid öppen och älskar att träffa och lära känna nya personer. 🙂 


   
SvaraCitera