Aviseringar
Rensa alla

Inga vänner kvar


Ämnesstartare

Hej! Jag mår jätte dåligt av en sak, jag känner mig så ensam. Jag har kanppt några vänner, jag har typ en jag umgås med och hon kan ju inte alltid vara med mig.
I sommras hade jag jätte många vänner, kände någon från varje område, var med någon varje dag och hade det jätte kul. Sen när skolan började så tappade jag kontakten med många, vissa blev jag osams med, vissa var falska så det var skönt att bli av med dom och några tappade jag kontakten med (det skulle vara konstigt om jag tog upp kontakten med dom nu). Sen har jag mitt "gäng" som jag var jätte nära med, vi är 9 st tjejer med mig, men dom tjejerna slutade umgås med mig helt, dom lämnade mig utanför när dom gjorde saker, dom sket i att berätta för mig när dom träffades helt enkelt. Jag har såklart snackat med dom men dom vill helt enkelt inte att jag ska vara med dom. Har aldrig någon snackat skit om någon av dom eller gjort något dumt mot dom. De började bli så här för ca 2 veckor sen.

Nu under jul lovet har jag bara suttit inne, ser på instagram, bloggar osv att alla har haft jätte kul och det vill jag också ha, men jag har blivit så depprimerad för har verkligen ingen att vara med, känner mig verkligen ensam. Har som sagt en kompis, EN kompis av 100 som jag nu har förlorat. 

Har vart så ensam de två - tre senaste veckorna. Vet inte vad jag ska göra, känner mig så ensam och känner verkligen att jag måste hitta på något innan jag ruttnar och deppar ihop. Vad ska jag göra? Mår verkligen dåligt..


   
Citera

det är för du har gjort något elakt


   
SvaraCitera

Om du har haft en massa vänner och helt plötsligt vill ingen vara din vän längre så kanske du borde börja fundera på varför, och kanske tala med de du brukade vara med? Det kanske finns en anledning som du inte känner till, det bästa är att kommunicera.


   
SvaraCitera

Bra, hoppas du lär dig mer saker ensam, har varit ensam i hur många år som hellst, det känns inte alltid kul men inte värst dåligt heller. En sak som jag kommer att upskatta det är bra vänner. Jag kan säga att jag är faktiskt glad för allt som hänt mig.


   
SvaraCitera

Ensamhet är enligt mig något av det jobbigaste som finns... Låter som du hade några jävla skit vänner. Inte ens värda ordet. En kill kompis ville inte ha dig där så då sket dem i att bjuda dig :S 
Tycker du att det inte finns anledning till att dem behandlar dig som dem gjorde, så glöm dem, försök hitta nya. 

Försök ta kontakt med dem du inte träffat på länge oxå, kanske känns lite konstigt. Men ni var ju antagligen vänner för ni uppskattade varandra på ett sätt eller två.


   
SvaraCitera

Jag är gärna din vän Hjärta


   
SvaraCitera

Att det finns så hemskt folk här i världen, dom kan vara så taskiga! usch, gillar inte att folk blir utefryst sen se att ens "förra" kompisar är med varandra och har superkul. Jag vet inte riktigt hur du är som person osv... men kan du inte försöka skaffa nya kompisar? Genom olika aktiviteter etc... Eller så börjar du ta kontakt med de där andra kompisarna!:)


   
SvaraCitera

Asso när jag läste detta, va som om någon hade skrivit av mina tankar EXAKT så här jag jag känt hela lovet


   
SvaraCitera