Aviseringar
Rensa alla

inga vänner längre...


Ämnesstartare

Hej! Är en tjej på 14 vårar. Jag vill ha mitt liv tillbaka.. mina vänner försvinner en efter en.. för ett år sen brukade jag umgås med jättemånga snälla tjejer och killkompisar från både samma och olika skolor fast i samma kommun. Hade jätte mysigt och skitkul förra sommaren och vi va alltid ute om kvällarna och dagarna, eller på grönan, hos någon osv. Kom sen jättenära 2 tjejer och en av dom blev min bääääästa vän efter ett tag , vi var med varandra öveeeer allt, träffade varandras släkt, vi delade ALLT med vsrann, smink kläder  mat familj alltså allting. men för ett halv år sen blev det maaaaassor med drama och vi hade tredje världskriget plus hon och hennes kompisar var emot mig osv , mina 3 bästa killkompisar förlorade jag när jag lovat dom att varken röka eller dricka (de här var på sensommaren förra året) men råkade prova det ändå vilket de fick reda på och sen dess ville dom inte snacka med mig mer. Dom andra övriga tjejkompisarna tappade jag kontakt med Av någon konstig anledning, vi slutade ses o snacka osv. Men i dagens läge ser jag på instagram när allaaa tjejer som jag brukade va med lägger upp bild tillsammans och skrivee "bästa tjejerna, tack för bästa dagen osv" så de verkar inte spela någon roll för dom om jag inte är med eftersom de alla har varandra och alla dom har fått bra kontakt osv, några få av dom där tjejerna gillar jag inte så mycket heller, har varit ganska ensam på senaste månaderna.. några killar ville alltid träffa mig på helgerna osv för halvår-1 år sen och skrev med mig mycket , hörde förut att jag ser bra ut har fina kurvor för har ganska stor rumpa, har midja osv och ser väl ok ut i ansiktet , äe schysst och så. Men dom dissar och är inte ett duuuuugg intresserad av att prata med mig längre eller har inget behov alls av att ha kontakt med mig. 

Och nu har dom där killarna jag hade kontakt med mycket förut osv börjat hänga med alla dom där tjejerna så får  höra på nått sätt att alla dom umgås med varandra. Har 1 kompis som skriver till mig som går i min klass men hon kan bli ganska jobbig och är ingem jag vill UMGÅS med. sen en kille jag var tillsammans med för ett år sen har jag jättebra relation till. Han vet aaaaaaallt om mig och vi snackar varje dag hela tiden i evigheter men vi hälsar intw i skolan , när vi är med varandra hos någon kysser vi varann, myser o allt och han sa alltid i telefon att ja va speciiell, skitfin osv även fast vi bara är "just friends" . Men han har slutat med det och de e mest jag som ringer. Han har träffat en av dom där alla tjejerna och han skriver en del med henne och dom ska träffas imorgpon. Han tycker hon är fin, bra tjej, lätt o prata med osv , grejen är att jag tror att jag fortfarande är kär fast än det var ett år sedan vi var tillsammans (vi var tillsammans i 1 år) , han är den enda killen jag känt så starkt för. Vi har känt varandra i över två år och haft bra kontakt sen två år tillbaka och han känns fortfarande som rätt.. de kändes jobbigt att veta att han träffar henne o skriver med henne så jag sa att jag ville ta  paus ett tag utan att säga varför. Ringde några timmar semare och bad om ursäkt och berättade att jag inte menade de jag skrev om paus, han sa bara okej sen la vi på.. han har inte hört av sig. Förut var jag lite "populär" alla tjejer o killar hälsade på mig i korridorem, många killar o tjejer prata med mig o fick höra mycket om att jag hade bra utseende osv. Har gått upp i vikt lite nu, plus har inga vänner längre typ. Vad fan hämde med mitt liv. Känner mig så ensam veet inte vad jag ska göra och ska även bytA skola tilö hösten och jag är imgem betydelse för någon längre. Trött på mig själv.


   
Citera
Ämnesstartare

Är mogen för min ålder både psykislt och fysiskt. Förutom att jag är ganska kort^^ stavfel pga att jag skrivit allt på mobilen.


   
SvaraCitera

Du det kommer lösa sig. Att de försvinner betyder att det inte är meningen att ni ska vara. Och den där killen,  han verkar omogen. Skit i allting. Kan bli din nya kompis om du vill. Bara för att finnas och sådär. Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:
Du det kommer lösa sig. Att de försvinner betyder att det inte är meningen att ni ska vara. Och den där killen,  han verkar omogen. Skit i allting. Kan bli din nya kompis om du vill. Bara för att finnas och sådär. Oskyldig

Vet inte vad jag ska göra. Hörde av mig till två st jag brukade prata o träffa förut o vi pratade om att kanske ses nästa vecka vilket antagligen inte kommer bli av för är inte tillräckligt intressant längre. Och den där killen dör jag för .. men du kanske har rätt vi kanske inte är menade. Har tänkt så mååååånga ggr men sen kommer alltid små tecken som får mig att ändra mig. Men hoppas haan lyckas med den nya tjejen 🙂 haha gärna 😀


   
SvaraCitera

Hej.

Ja, jag tycker att du är mogen och reflekterande. Kramar till dig, då jag känner igen mycket och vet att det är svårt. Glöm inte att sådana vänkonstillationer splittras/förändras relativt ofta. Om jag vore du skulle jag byta skola. Utfrysning är extremt destruktivt, så man bör sky den som elden.


   
SvaraCitera

emelie789:

Vet inte vad jag ska göra. Hörde av mig till två st jag brukade prata o träffa förut o vi pratade om att kanske ses nästa vecka vilket antagligen inte kommer bli av för är inte tillräckligt intressant längre. Och den där killen dör jag för .. men du kanske har rätt vi kanske inte är menade. Har tänkt så mååååånga ggr men sen kommer alltid små tecken som får mig att ändra mig. Men hoppas haan lyckas med den nya tjejen 🙂 haha gärna 😀

Du skrev att du och killen brukade snacka i evigheter men hälsade knappt i skolan. Kallar du det för kärlek? Det låter ju som att han skämdes för dig. Är man kär vill man visa personen för hela världen. Är det så du vill ha det? Det kommer flera killar och du är 14 så du har ju typ hela livet framför dig. Det är nu det börjar! Men kärleken gör en så äckligt blind. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:
Hej.

Ja, jag tycker att du är mogen och reflekterande. Kramar till dig, då jag känner igen mycket och vet att det är svårt. Glöm inte att sådana vänkonstillationer splittras/förändras relativt ofta. Om jag vore du skulle jag byta skola. Utfrysning är extremt destruktivt, så man bör sky den som elden.

Vad gullig! Kramar till dig med! Ja precis ska därför byta skola om hopp på en bra förändring i mitt liv 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Du skrev att du och killen brukade snacka i evigheter men hälsade knappt i skolan. Kallar du det för kärlek? Det låter ju som att han skämdes för dig. Är man kär vill man visa personen för hela världen. Är det så du vill ha det? Det kommer flera killar och du är 14 så du har ju typ hela livet framför dig. Det är nu det börjar! Men kärleken gör en så äckligt blind. 

Ja jo det har du rätt i! Vi pratar varje dag i telefon och sms och har känt varandra i lite över 2 år som jag skrev och ändå hälsar vi inte ens i skolan vilket är konstigt. Ska inte lägga ner nån onödig energi på honom. Ska oxå spela lite svår och inte bry mig så mycket precis som han gör! 


   
SvaraCitera

emelie789:

Ja jo det har du rätt i! Vi pratar varje dag i telefon och sms och har känt varandra i lite över 2 år som jag skrev och ändå hälsar vi inte ens i skolan vilket är konstigt. Ska inte lägga ner nån onödig energi på honom. Ska oxå spela lite svår och inte bry mig så mycket precis som han gör! 

Bra, behandla honom som han behandlar dig. 


   
SvaraCitera

det du måste veta är att sättet ni, du och de, tänker på nu kommer ni i framtiden tycka var helt befängt, småaktigt och ointelligent. ni är i början på er utveckling och stora ting komma skall. 

de bästa sakerna i livet händer bara, alltså inte de saker som man måste tvinga fram från sig själv eller andra, trots att det kan vara bra att utmana sina egna gränser - förnuftigt.

rör dig i andra områden, sök inte tillbaka till det som varit utan inse att det finns otroligt fler andra runtom dig som du kan minska din ensamhet med.

och för övrigt, de där tjejerna har garanterat sagt till både tjejer och de där killarna att de ej bör ha kontakt med dig, så det är inte ditt fel utan det är fjortonåringen benägenhet att bli övertalad. grupptryck kanske det heter, jag vet ej, jag var aldrig så mycket för sådabt,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Bra, behandla honom som han behandlar dig. 

Ja ber


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JaamenLol:

Bra, behandla honom som han behandlar dig. 

Ja verkligen * 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:
det du måste veta är att sättet ni, du och de, tänker på nu kommer ni i framtiden tycka var helt befängt, småaktigt och ointelligent. ni är i början på er utveckling och stora ting komma skall. 

de bästa sakerna i livet händer bara, alltså inte de saker som man måste tvinga fram från sig själv eller andra, trots att det kan vara bra att utmana sina egna gränser - förnuftigt.

rör dig i andra områden, sök inte tillbaka till det som varit utan inse att det finns otroligt fler andra runtom dig som du kan minska din ensamhet med.

och för övrigt, de där tjejerna har garanterat sagt till både tjejer och de där killarna att de ej bör ha kontakt med dig, så det är inte ditt fel utan det är fjortonåringen benägenhet att bli övertalad. grupptryck kanske det heter, jag vet ej, jag var aldrig så mycket för sådabt,

Ja tack! Så du menar att du tycker inte att jag ska söka upp kontakt med dom alla?


   
SvaraCitera

emelie789: Ja tack! Så du menar att du tycker inte att jag ska söka upp kontakt med dom alla?

jo, visst kan du göra det. antingen vinner du nygamla vänner eller så blir du mer lärd kring människors kylighet och intolerans. främst säger jag till dig att livet och framtiden innehåller så mycket och så många att du inte ens kan föreställa dig det. vilket jag inser i skrivande stund, är poängen med framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jo, visst kan du göra det. antingen vinner du nygamla vänner eller så blir du mer lärd kring människors kylighet och intolerans. främst säger jag till dig att livet och framtiden innehåller så mycket och så många att du inte ens kan föreställa dig det. vilket jag inser i skrivande stund, är poängen med framtiden.

Vill inte ta risken att känna mig mer utanför eller något sånt, så är bättre att jag försöker lära känna nya människor i den nya skolan.  Men kommer vara väldigt tråkigt under sommaren. Plus att den där killen. Jag älskar honom. Men det jag borde göra är väl att vara likadan mot honom. Och se om han får mer och mer intresse för den där tj


   
SvaraCitera