Aviseringar
Rensa alla

Ingångslöner för unga


Ämnesstartare

Blivande_japan:

okej, så du tror att fler ungdomar får jobb om man forskar inom det området?

vad man än utvecklar så skapas det fler jobb


   
SvaraCitera

isola:

vad man än utvecklar så skapas det fler jobb

jo, men inte alltid för unga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jo, men inte alltid för unga.

nä men så är det ju överallt
di gamle vägrer dö


   
SvaraCitera

isola:

nä men så är det ju överallt
di gamle vägrer dö

vissa satsningar ger ju större utdelning än andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill helst jobba 8 timmar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vissa satsningar ger ju större utdelning än andra.

ja t ex telemarketing men man måste ju tänka långsiktigt också även om arbetslivserfarenhet är bra


   
SvaraCitera

isola:

ja t ex telemarketing men man måste ju tänka långsiktigt också även om arbetslivserfarenhet är bra

finns väl diverse andra saker man kan satsa pengar på som ger större utdelning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

finns väl diverse andra saker man kan satsa pengar på som ger större utdelning.

nu var det väl frågan om att så många unga som möjligt skulle få jobb?


   
SvaraCitera

isola:

nu var det väl frågan om att så många unga som möjligt skulle få jobb?

ja precis, och jag påstår att det finns betydligt bättre sätt för detta, såsom t ex olika infrastruktursatsningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ganska lätt att angripa ungdomar på det här viset då det är så pass legio att attackera arbetslösa ungdomar, spelar ingen roll om man heter Reinfeldt, Löfvén, Skugge eller Åkesson - alla gör det. Man kan prata på ett sätt om denna grupp som man inte kan om någon annan. Dom är lata, bortskämda glin som ska hålla käften och hålla till godo.

Det skulle aldrig vara en accepterad analys av tex gruppen "svarta" och det är helt rätt. Men ungdomar är helt okej att klanka ner på, vem tjänar p det här? Arbetsgivarna, näringslivet ja.

Nej jag, jag e inte bitter för att citera Tony.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

okej, så du tror att fler ungdomar får jobb om man forskar inom det området?

Forskning är en del, kan också vara praktiskt arbete inom medicin. Men ja, större export -> mer jobb, även för unga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan finns det förstås lata drägg till arbetslösa ungdomar som mest sitter vid datorer och röker på, jag känner flera av dom. Det är generaliseringen som stör mig.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Forskning är en del, kan också vara praktiskt arbete inom medicin. Men ja, större export -> mer jobb, även för unga.

Tror inte just den forskningen isola pratar om kan ge så mycket fler jobb till unga, som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svenskt näringsliv är som ku klux klan, de är värre än nazister.

Ovanstående stycke vill Svenskt näringsliv ska gälla som förtal, eftersom de vill att även juridiska personer ska innefattas. Det bevisar på något sätt att stycket faktiskt stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det är generaliseringen som stör mig.

Har du sökt till universitet än? Längtar tills du kommer hit så du kan vara med och dricka öl med mina syndikalistvänner (som för övrigt startat en studentsektion nu).


   
SvaraCitera