Aviseringar
Rensa alla

Inge sommarjobb


Ämnesstartare

Är jag en dålig människa, för att jag absolut inte skulle orka jobba i sommar?[cute]


   
Citera

Varför jobba på endast sommaren när man kan jobba (slava som ett djur) varenda jävla helg och eftermiddag? [tard]


   
SvaraCitera

har aldrig haft sommarjobb


   
SvaraCitera

"Varje år så anlitar företag och kommuner ungdomar som får göra slitsamma och tråkiga jobb, oftast för väldigt lite pengar.

Vi tycker inte att man ska godta detta som "naturliga" arbetsförhållanden, och att bara för att man inte jobbar där "på riktigt" så ska man inte kunna kräva sin rätt. Många sommarjobbare erbjuds dessutom inte tillsvidareanställning efter sommaren, och då finns det väl ingen anledning att man ska jobba, om man inte får fortsätta med det och får jobb - på riktigt? Varför ska man slita när man inte får ut någonting själv för det, än "arbetslivserfarenhet" och en skitlön?"

http://www.sommarjobb.net/om.html

[cool]


   
SvaraCitera

Är i stort behov av pengar, men kommer inte hinna söka en massa nu när jag ska plugga. [cry]


   
SvaraCitera

ja kanske


   
SvaraCitera
KSENIA

nej en bra människa, man ska ej jobba på sommaren[shake]


   
SvaraCitera

Skiter också i att fixa jobb [blush] Tänker åka hem och leecha på mina föräldrar hela sommaren.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Är jag en dålig människa, för att jag absolut inte skulle orka jobba i sommar?[cute]

Absolut inte. Själv är jag 20 o arbetslös, söker jobb för fullt. Bland annat sommarjobb. Idag hade jag dessutom en anställningsintervju angående ett sommarjobb på ett äldreboende.

KSENIA:

man ska ej jobba på sommaren

Varför inte då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Varför ska man slita när man inte får ut någonting själv för det, än "arbetslivserfarenhet" och en skitlön?"

Hajar precis vad du menar. Varför måste man slita med något skittråkigt? Blir man knarkare bara för att man inte orkar gräva i blomrabatter?[cute] Skulle mycket hellre jobba med någonting jag älskar, för typ en brutal minimumlön


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Är jag en dålig människa, för att jag absolut inte skulle orka jobba i sommar

Nej, möjligen en aning fattigare än om du skulle orka jobba [party]


   
SvaraCitera

Nu blir det inget pluggande, men jag kommer inte få tag på nått jobb ändå, som vanligt.

Alla med kontakter, oavsett om de brinner för jobbet eller inte, tas in i första hand. [cry][cry][cry]

Vad är detta för jävla system vi lever i egentligen? [mad]


   
SvaraCitera

S3ON:

Alla med kontakter, oavsett om de brinner för jobbet eller inte, tas in i första hand. [cry][cry][cry]

Supermegadåligt [cry]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Är jag en dålig människa, för att jag absolut inte skulle orka jobba i sommar?

Renesmee:

Varför jobba på endast sommaren när man kan jobba (slava som ett djur) varenda jävla helg och eftermiddag?

Fördelen med att sommarjobba är att man då har erfarenhet. Det är väl ett plus när man ska söka ett jobb...

Sen det jag tycker är dåligt är att man gång på gång tar in en pensionär med 30% lungkapacitet eller vad det nu är han har (han har tjatat om det som fan) när det påstås finnas 150 arbetslösa i denna yrkesgrupp. Har inte kollat upp det själv än visserligen, men ja, det är vad som påstås. Jag trodde att det var sån brist på folk och att det var så illa att vi var tvungna o ta in den pensionären men nääää...


   
SvaraCitera