Aviseringar
Rensa alla

Ingen ljudenhet?


Ämnesstartare

För några timmar sedan så hände något konstigt med min dator. Jag kunde inte spela upp musik eller ljud i huvudtaget, då gick jag in i kontrollpanelen och in i ljud och ljudenheter.

Då står det "Ingen ljudenhet" och jag kan inte ändra på någon inställning där inne.

Jag har bytt högtalare till hörlurar men det händer inget. Så jag undrar vad är felet? kan ljudkortet kollapsat? någon med samma problem?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nä, men testa starta om datorn. Det fungerar för mig när en av mina hårddiskar inte vill bli läst.

Annars låter som att du behöver installera om drivisarna.


   
SvaraCitera
Tyrael

DoktorMaJk:

Då står det "Ingen ljudenhet" och jag kan inte ändra på någon inställning där inne.

Har du installerat drivrutiner på sistonde?

Jag installerade drivrutiner för fel Service Pack, då hittade inte Creative Controll någon ljudenhet.

Gick in på enhetshanteraren och avinstallerade hela ljudkortet.

Sen startade jag guiden för att hitta oinstallerade enheter och sen fixade datorn resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Har du installerat drivrutiner på sistonde?

Jag installerade drivrutiner för fel Service Pack, då hittade inte Creative Controll någon ljudenhet.

Det har jag faktist inte gjort, men detta problem bara uppkom utan att jag hade gjort något speciellt med datorn. Men jag ska kolla upp det dära med drivrutinerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera