Aviseringar
Rensa alla

Ingen mens och illaluktande flytningar


Ämnesstartare

Min syster fick mens när hon gick i sjuan, jag går i åttan och har inte fått den. Vet att man inte får den helt samtidigt och att det är helt normalt, men jag känner mis så himla liten och omogen när jag sanrt är den enda i klassen som inte fått det. Alla som har det säger att jag har tur att jag inte fått det ännu, men det har jag inte. Känns hemskt. Jag har hört att det kan skjutas upp oma man är underviktig eller tränar mycket, jag väger 40 kilo, är 158 lång och tränar 12 timmar i veckan.
Jag har haft flytningar i två år men på sista tiden har de börjat lukta illa, som en stickande lukt.

Är detta normalt??


   
Citera
Ämnesetiketter

[cry]


   
SvaraCitera

Du ska vara glad att du ej fått mens ännu. Är ganska så drygt att ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Du ska vara glad att du ej fått mens ännu. Är ganska så drygt att ha.

Jo förstår det, men man känner sig inte så kul när man inte får det heller :/ tro mig


   
SvaraCitera

Sluta stressa upp dig över att inte ha mens, då den oftast blir senare när man stressar efter att man fått den också, och kolla upp angående flytningarna. Är antagligen svamp. [smile]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

decemberbarn:

att jag har tur att jag inte fått det ännu, men det har jag inte.

Idoufe:

Du ska vara glad


   
SvaraCitera
time
 time

decemberbarn:

40 kilo, är 158 lång och tränar 12 timmar i veckan.

Det innebär att du har ett BMI på cirka 16 och då är det verkligen inte konstigt att du inte har mens. Din kropp skulle bara må bra av minst tolv kilo till.

Så ät mer, träna mindre och sluta oroa dig, för som någon redan nämnde så kan det försena den ännu mer. Men framförallt äta.


   
SvaraCitera

Tolv timmars träning i veckan och med ett bmi på 16?
Dear god. Tycker du borde ta ett snack med skolsystern, du är rätt mycket underviktig. Ät ordentligt, träna mindre, take it eeasy. Den kommer nog tids nog!


   
SvaraCitera
time
 time

Du har ett BMI som liknar svårt nedgångna anorektiker, och jag vet anorektiker som förlorat sin mens redan när de gått under 18. Jag tror inte din mens kommer komma förrän du når ett sunt BMI som ungefärligt ska ligga mellan 21-24, men det är individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Så ät mer, träna mindre

Complicated:

Tolv timmars träning i veckan och med ett bmi på 16

Jag dansar så mycket i skolan. Går en så kallad dansskola. Dans är typ mitt liv, men inte kul när man inte kan känna sig säker ifall att andra ska känna lukten. Dansen är inte lika rolig längre för att jag hela tiden tänker på det :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Du har ett BMI som liknar svårt nedgångna anorektiker

Har varit hos skolläkaren många gånger på mät och vikt kontroller. Hon säger att det inte är någon faara. I femman föreslåg dock min skolläkare att jag skulle äta nån medicin för att gå upp i vikt. Äter som en häst och går ändå inte upp nå.


   
SvaraCitera

du är ett barn. du ska varken träna eller oroa dig för flytningar. du ska äta massor med godis och gå på gratis tandläkarbesök osv. sånt kan du inte göra senare i livet....


   
SvaraCitera

Du är inte så gammal än, helt normalt att du inte har mens. Du ska vara glad så länge som du slipper. Sen så vet ju ingen om du har mens eller inte.


   
SvaraCitera
time
 time

decemberbarn:

Dans är typ mitt liv, men inte kul när man inte kan känna sig säker ifall att andra ska känna lukten. Dansen är inte lika rolig längre för att jag hela tiden tänker på det :/

Ja, jag förstår hur det känns, åtminstone. Kolla upp med en läkare/gynekolog/din närmaste ungdomsmottagning så kan du få tips och råd. Det är förmodligen något lindrigt som går att åtgärda ganska snabbt. [smile]

Vissa får mens lite senare helt enkelt, det är inte så mycket man kan göra åt saken. Du skrev att du bara går i åttan, då tippar jag på att du är 13-14, right? Det finns tid, så bara slappna av och njut, för jag lovar dig, det är inte något att längta efter. Du kommer förstå det så fort den anländer! [cute]


   
SvaraCitera

har för mig att man inte behöver oroa sig förrän man är 17 iaf [y]
och du borde vara glad över att du inte har fått den än, det är inte nice asså


   
SvaraCitera