Aviseringar
Rensa alla

Ingen Motivation


Om det har blivit bättre? Nä


   
SvaraCitera

fannin:

Jag orkar bara inte gå till skolan, om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte varför. Har inga problem eller så och alla är jätte trevliga. De undrar alltid vart jag är, när jag är borta. Men även om det finns en massa människor som bryr sig om mig och vill att jag ska vara i skolan så känns det inte som om det riktigt räcker till.

Ah, jag känner igen det där till fullo. Tyvärr vet jag inte hur jag ska kunna hjälpa till dock, för jag har fortfarande inte kommit på någon bra lösning på det.

Även nu när jag läser på universitetet så är det såhär svårt med motivationen, ändå läser jag något som jag har intresse utav. Inte nog med det så är jag alltid jättetaggad att börja komma igång med kurserna varje gång, jag är så taggad att jag vill göra klart allt på en gång. Däremot när det väl börjar komma igång så blackar jag bara ut och sedan har det gått 2-3 månader och jag har inte gått på en enda föreläsning.

Däremot sedan jag fick min ADHD-diagnos och medicin så har jag lyckats komma igång bättre med plugget, förutsatt att det är någorlunda stimulerande saker. Det är väl fortfarande trist att bara läsa rakt ur en tråkig bok. Fast när det är praktiska arbeten så har jag kunnat jobba 6 timmar per dag. Går kanske inte på föreläsningar, men brukar jobba ganska skapligt ändå. Detta kanske är något att kolla upp. Ofta när det är oförklarligt varför man inte har motivation, såsom att man inte kan motivera sig till att göra saker man gillar, då är det ofta något sånt här som spökar.

fannin:

Det ända som jag tycker är konstigt är att under all denna tid så har jag aldrig tappat min motivation till att träna,

Bra observation, det är exakt samma sak som jag kom fram till när jag höll på tänka på detta. Låter mer och mer som ADHD.


   
SvaraCitera

fannin:

Jag vet att det kommer att gå riktigt illa om jag inte skärper mig

Hur gick det för dej med skolan?


   
SvaraCitera