Aviseringar
Rensa alla

Ingen sympati för manliga våldtäktsoffer


Ämnesstartare

boy.png

Det här inlägget har fått över 90 000 likes på några dagar. Diskutera


   
Citera
Ämnesstartare

Du förstår väl att de imiterar den reaktionen kvinnorna får?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Du förstår väl att de imiterar den reaktionen kvinnorna får?

Ja absolut. Du förstår väl att jag förstår det?

Det var ändå respektlöst mot killarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Ja absolut. Du förstår väl att jag förstår det?

Det var ändå respektlöst mot killarna.

Du uppmärksammar att det är respektlöst mot _killarna_ men ifrågasätter inte beteendet annars. Nice. 🙂 det är just det som texten i bilden vill få fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, vad rebeliskt - nu lär allt den manliga befolkningen tänka om!  dessa åsikter hon så elegant dissar är  ju självklart representativt för den manliga befolkningen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh ironin. Den här tråden bekräftar bara det som bilden vill få fram. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Åh ironin. Den här tråden bekräftar bara det som bilden vill få fram. 

Syftar du på mig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Du uppmärksammar att det är respektlöst mot _killarna_ men ifrågasätter inte beteendet annars. Nice. 🙂 det är just det som texten i bilden vill få fram.

När en kille blir våldtagen får han en klapp på axeln eller misstrodd. Vad hade du tyckt om jag likt tjejen som skrev facebook inlägget hade skrivit detta om en tjej som blivit left in a critical condition. 

"But but but... haha i dont believe you!! Now you know how fucking stupid it is when you say that about men"

Och ja, om det hade dykt upp ett inlägg där någon kille skrev "what was she wearing?" och det fick 90 000 likes, då hade jag tyckt det var riktigt vidrigt. Men ett sånt inlägg har inte dykt upp än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Åh ironin. Den här tråden bekräftar bara det som bilden vill få fram. 

Du bekräftar det tråden ville få fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att du kunde ha uppmärksammat beteendet överlag om du nu verkligen bryr dig, inte en bild som problematiserar det kvinnor får höra vanligtvis av samhället och myndigheter. Det är populistiskt och korkat att posta en sån bild som visar hur kvinnor annars blir behandlade, för att sedan vända det mot de som försöker göra något åt det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ANONYMÉS:
Oj, vad rebeliskt - nu lär allt den manliga befolkningen tänka om!  dessa åsikter hon så elegant dissar är  ju självklart representativt för den manliga befolkningen!

Dessa åsikter är alltför vanliga tyvärr. Poängen var inte att hon är rebellisk eller vad du nu skriver utan att hon inte verkar ha respekt för våldtäktsoffret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Därför att du kunde ha uppmärksammat beteendet överlag om du nu verkligen bryr dig, inte en bild som problematiserar det kvinnor får höra vanligtvis av samhället och myndigheter. Det är populistiskt och korkat att posta en sån bild som visar hur kvinnor annars blir behandlade, för att sedan vända det mot de som försöker göra något åt det. 

Jag reagerade eftersom den fick 90 000 likes så snabbt.

men förstår att du tycker så som du gör om mitt inlägg när jag kollar på det igen. min poäng kvarstår dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka om att ha missuppfattat hela skiten när man whinear om Kvinnor Som Hatar Män O Inte Respeckterar män därför att de ställer EXAKT samma frågor och behandlar dem på samma vis som kvinnor annars blir behandlade, av män. Men fint att det endast  uppmärksammas när det berör män. Fin utveckling 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Men fint att det endast  uppmärksammas när det berör män.

Du menar att man aldrig talat om hur illa kvinnor blivit behandlade efter liknande händelser?Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Snacka om att ha missuppfattat hela skiten när man whinear om Kvinnor Som Hatar Män O Inte Respeckterar män därför att de ställer EXAKT samma frågor och behandlar dem på samma vis som kvinnor annars blir behandlade, av män. Men fint att det endast  uppmärksammas när det berör män. Fin utveckling 🙂

Kan du sluta tramsa dig eller lämna tråden tack? Jag varken whinear om kvinnor som hatar män eller något utan försöker diskutera ett samhällsfenomen.

Hon skrev ett  inlägg för att belysa hur kvinnor behandlas vilket är bra. Att hon sedan använde ett offer för att sprida sitt budskap, utan att visa någon som helst sympati för offret, det är äckligt.  

Du säger att man ska ställa samma krav på män och kvinnor, men när man tar upp ett problem som angår män - då whinear man helt plötsligt?  Feminism går ut på att behandla både mäns och kvinnors problem. Att manliga våldtäktsoffer inte blir tagna på allvar, mindre allvar än vad tjejer, är ett problem. Men nehe - sånt får man inte snacka om alltså Glad


   
SvaraCitera