Aviseringar
Rensa alla

Ingenstans att bo - vad göra?


Ämnesstartare

Hej! 

Min mamma kastade just ut mig ur sin lägenhet där hon fram tills nu bott med mig och mitt syskon. 
Har ringt min pappa för att höra om jag kan bo där, men det kommer jag förmodligen inte att få göra pga han ogillar mig starkt och hans tjej skyr mig som pesten (är inte så förtjust i dem jag själv - men vad ska man göra?)

Kan soffsurfa hos kompisar ett tag men det är ju ingen hållbar lösning.

Är nitton år, men har noll inkomst (arbetsmarknaden <3). 

Känner att jag borde kunna ta hand om mig själv men får sanningen kastad i mitt ansikte: jag kan faktiskt inte. Pinsamt... 

Borde väl dra till soc, antar jag, men tänkte mer praktiska och handfasta tips från folk som varit i samma situation... Känns minst sagt förvirrande och jobbigt det här. 


   
Citera
Ämnesstartare

Skaffade lägenhet och började studera på högskola när jag blev utkastad, om du har behörighet och kan få csnbidrag är det en bra idé, men problematiskt vid den här tiden när termin nyss börjat osv.

Men ja, soc är nog de enda som kan hjälpa till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag blev utkastad när jag var 15, men boddekvar mot min mammas vilja
om du går till soc kanske dom hjälper.. andragången jag inte hade nånstans att bo sa dom bara till mig att ringa dit istället när jag kom dit, men fick träffa en som hjälpte mig när jag tjatade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Släktingar/vänner tillfälligt och sedan soc är nog det enda. Det suger verkligen (vet pga skulle precis fylla 15 när det hände mig), men ja du är ju iaf vuxen och soc kan inte placera dig någonstans mot din vilja.


   
SvaraCitera