Aviseringar
Rensa alla

Inget åtal mot invandrarna


Ämnesstartare

Issen:

problemet ligger redan i att det inte finns vittnesuppgifter som håller av någon som var där utom offren själva

Och offrens skador uppstod givetvis pga snubbling pga oknutna skor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Ja... det är nästan omöjligt och tyvärr eftersom det har hänt att den målsägande ljuger så ser jag hellre att dom går fria än döms om det inte till 100% går att bevisa att dom är skyldiga.

Domstolen avgör om hennes historia är mer trovärdig än deras. Hela rättsväsendet har ju alltid en balansgång för hur många oskyldiga det är accepterat att döma för att få fast skyldiga.

Issen:

utan att ta itu med grundproblemet att varför i helvete någon ens begår den handlingen från första början hur man nu ska förhindra det.

Det finns knappast lösningar på såna problem. Kanske delvis, men absolut inte fullständiga. Vissa har helt enkelt en nedvärderande syn på kvinnor. När det gäller just detta problem med rasistisbrott mot svenskar, så är ju lösningarna enklare. Avskaffa mångkulturen [no-no]


   
SvaraCitera
Issen

Mark my swords:

Och offrens skador uppstod givetvis pga snubbling pga oknutna skor.

Nej men det är inte tillräckligt för att dömma någon... bara för att det är troligt att hon talar sanning är inte tillräckligt att döma någon.

Blade Runner:

Domstolen avgör om hennes historia är mer trovärdig än deras. Hela rättsväsendet har ju alltid en balansgång för hur många oskyldiga det är accepterat att döma för att få fast skyldiga.

Nej, trovärdighet har väldigt liten del i det... utan det är bevisen som avgör i slutändan.

Blade Runner:

Det finns knappast lösningar på såna problem. Kanske delvis, men absolut inte fullständiga. Vissa har helt enkelt en nedvärderande syn på kvinnor. När det gäller just detta problem med rasistisbrott mot svenskar, så är ju lösningarna enklare. Avskaffa mångkulturen

Nej, det finns kanske ingen lösning bara sådär och då ser jag ändå hellre att man ger fan i att döma oskyldiga än tvärtom.
Och att påstå att misshandel skulle vara en invandrartrend va de dummaste jag hört. Folk har alltid blivit slagna hej vilt i alla länder utom kanske Vatikanstaten. Och folk måste sluta se det som invandrarna som grupp som är problemet och fokusera på de enskilda individer som begår dessa handlingar oavsett bakgrund och hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Och att påstå att misshandel skulle vara en invandrartrend va de dummaste jag hört.

Självklart (men jag ser inget sådant påstående). Däremot har omständigheterna förändrats i grunden, fråga vilken 50+-are som helst. Gör det verkligen, jag har själv fått höra det flera gånger. Förr slogs man en mot en, utan vapen och fortsatte aldrig efter att någon låg ner. Nu slåss man kanske fem eller tjugo mot en eller två. Med knivar, knogjärn. Till medvetslöshet eller död.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Nej men det är inte tillräckligt för att dömma någon... bara för att det är troligt att hon talar sanning är inte tillräckligt att döma någon.

Ofta är det tillräckligt. Nu finns det ju bevis också, eftersom hon knappast tillogat sig skadorna själv. Plus vittnen i form av de som hjälpte henne. Det finns många andra typer av fall där, det finns mycket mindre bevis där de misstänkta förövarna döms ändå. Exempelvis sexualbrott. I det här fallet har väl Sveriges sedvanliga daltande slagit till, och konstaterat att alla som deltog int ekan dömas, eftersom man inte kan fastställa vem som gjorde vad. Men i ett land med ordentligt rättsväsende, så döms även som som hejar på för samma brott.

Issen:

Nej, trovärdighet har väldigt liten del i det... utan det är bevisen som avgör i slutändan.

Väldigt ofta dömer man utan starka tekniska bevis.

Issen:

Nej, det finns kanske ingen lösning bara sådär och då ser jag ändå hellre att man ger fan i att döma oskyldiga än tvärtom.

Det gör dock inte jag. För ska man ha det så, så kommer ordningen att brka asamman fullständigt.

Issen:

Och att påstå att misshandel skulle vara en invandrartrend va de dummaste jag hört.

I det här fallet så var det ett rasistbrott. Rasistbrott mot svenskar blir allt vanligare och är ett problem som ignoreras eller till och med förnekas.

Issen:

Och folk måste sluta se det som invandrarna som grupp som är problemet och fokusera på de enskilda individer som begår dessa handlingar oavsett bakgrund och hudfärg.

Man kan se invandrare som grupp från ett visst område som ett problem. Jag ser inget fel i det. Man måste kunna bunta ihop vissa folkgrupper med stark samhörighet och med liknande problem inom hela gruppen, för att kunna lösa problemen. Man får helt enkelt ta moralkakorna senare, för det finns ett påtagligt större problem med kriminalitet bland invandrargrupper än kriminalitet bland svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha? trots lika tydliga bevis blir det ju inget åtal i väldigt många våldtäksfall ser inte något speciellt med just detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mark my swords:

Förr slogs man en mot en, utan vapen och fortsatte aldrig efter att någon låg ner. Nu slåss man kanske fem eller tjugo mot en eller två. Med knivar, knogjärn. Till medvetslöshet eller död.

Och du tror på fullaste allvar att det där är något som kommit i takt med att invandringen ökat? Du ser ingen annan märkbar skillnad på vårt samhälle idag jämnfört med för 50 år sedan? Något som vi stöter på dagligen och som påverkar oss i allra högsta grad. Gör du inte det kanske du inte ska uttala dig i frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Det blir inget åtal mot gänget som misshandlade tjejen i gångtunneln.

Nej, och det beror på att man inte med säkerhet vet vilka som bör åtalas. Om du inte lyckades läsa dig till det i artikeln så kanske du borde gå om grundskolan.


   
SvaraCitera
Issen

Blade Runner:

Man får helt enkelt ta moralkakorna senare, för det finns ett påtagligt större problem med kriminalitet bland invandrargrupper än kriminalitet bland svenskar.

Nej, då ska du börja sortera efter ifrån vad dom kommer då t.ex. brottsligheten är högre bland somalier än t.ex. pakistanier.

Mark my swords:

Självklart (men jag ser inget sådant påstående).

Blade Runner skrev precis det.

Blade Runner:

Väldigt ofta dömer man utan starka tekniska bevis.

Om det finns vittnen ja, men i dethär fallet så finns det ju enligt polisen inte det förutom de drabbade själva, de andras går inte ihop eller så vittnar dom inte. Det är ju just det som hela artikeln handlar om i slutändan, att folk inte vittnar.

Blade Runner:

Det gör dock inte jag. För ska man ha det så, så kommer ordningen att brka asamman fullständigt.

Funkar alldeles utmärkt tycker jag.. jämför sveriges brottslighet med andra där det inte alls är så... eller egentligen överhuvudtaget så ligger Sverige väldigt lågt.

Och jag värderar en oskyldigs välmående mer än någon som begått ett brott och därför vill jag mycket hellre att den oskyldiga går fri än att den döms för att det är för lätt att döma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Trots att 30 personer fanns på plats var det ingen förutom de inblandade som vittnade och de gav vaga utpekanden, säger han och fortsätter."

Att alla dessa 30 vittnen skulle vara helt blanka ser jag som extremt osannolikt. Snarare är att det så att de har sett, men inte vågar peka ut pga rädsla för hämdaktioner. Det kan vi tacka Sveriges obefintliga vittnesskydd för.


   
SvaraCitera
Issen

fosfor:

Att alla dessa 30 vittnen skulle vara helt blanka ser jag som extremt osannolikt. Snarare är att det så att de har sett, men inte vågar peka ut pga rädsla för hämdaktioner. Det kan vi tacka Sveriges obefintliga vittnesskydd för.

Att ha vittnesskydd på 30 pers varje gång en sånhär sak händer innebär att man skulle behöva sätta in minst 5 gånger personalen för varje person och betala X antal hundratusentals kronor per person att skydda... folk måste vittna oavsett. Går inte att ha vittnesskydd på varenda person som tycker det är lite jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Och du tror på fullaste allvar att det där är något som kommit i takt med att invandringen ökat?

Ja, jag har ögon att se med.

Nate:

Du ser ingen annan märkbar skillnad på vårt samhälle idag jämnfört med för 50 år sedan?

Våldsamma tv-spel förstås. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mark my swords:

Ja, jag har ögon att se med.

Det är ju uppenbarligen det du inte har. Vart finns logiken i att övervåldet kom i samband med invandringen? Flög vi in en indianstamm ifrån Montanas djupa skogar någon gång under 50-talet eller vart vill du komma?

Mark my swords:

Våldsamma tv-spel förstås.

Delvis. Om du inte tror att filmer påverkar oss är du troligen dum i huvudet och inte värd att ödsla tid på. Jämför dagens filmer och musik med den de såg och lyssnade på för 70 år sedan så ser du nog ett samband. Det är ju ganska självklart att det som finns omkring oss påverkar oss. Sen kan du sitta och skratta hur mycket du vill åt det men det är vetanskapligt bevisat. Något som inte ditt påstående är utan grundas förmodligen på att du fick stryk av en invandrare på något lågstadiedisco.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

Sen kan du sitta och skratta hur mycket du vill åt det men det är vetanskapligt bevisat.

Haha, nej, det är det verkligen inte [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Haha, nej, det är det verkligen inte

Jo, det är det. Nej, det är inte bevisat att man går ut och skjuter någon för att man spelat GTA men det är definitivt bevisat från olika håll att vi påverkas av det vi ser omkring oss. Sen var väl ordet vetanskapligt att ta i men det är av mindre betydelse när man pratar man folk som ändå inte begriper utan står fast vid att invandringen är roten till all ondska här i världen.

Och för att förtydliga menar jag inte att vi alla blir våldsammare människor för att vi ser en våldsam film men att det finns ett samband mellan det råare våldet i filmvärlden och i vårt samhälle behöver man knappast vara någon professor för att se. Jag hoppas jag slipper sitta här och spy ur mig kända exempel för det ska inte behövas.


   
SvaraCitera