Aviseringar
Rensa alla

inget passar


Ämnesstartare

har haft p-stav, p-plåster o p-ring.. p-staven blev jag helt dum i huvudet av och blödde hela tiden.. p-plåster funkade rätt bra men fick humörsvängningar där med, har psykiska problem annars med så orkar inte med mer dåligt mående eller så o fick sår under plåstrena av det.. p-ringen skavde o fick humörsvängningar av med..

så undrar, finns det något som inte påverkar humöret? är det östrogen eller gestragenet som gör det där?
vill helst inte använda kondom.. har ett förhållande som jag haft i 2½ år snart och tycker det förstör stämningen.. men i nödfall så, visst..
p-piller vill jag inte ta helst heller.. men finns det något som inte påverakr humöret så , visst..

ska köra utan nånting ett tag .. för är trött på allt som har preventivmedel o göra just nu, men sen då? vad ska jag ha egentligen [sad] vill helst inte slippa mensen helt heller som "östrogenfritt p-piller" gör läste jag, eller det är vanligt att den försvinner iaf? för jag vet inte, men tycker det är skönt o ha mens, känns bra , att allt ska vara så jobbigt..

btw, rfsu's thin kondomer, känns de mer än vanliga för killen?


   
Citera

Testa mini-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ha inte sex då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men ha inte sex då

ne får väl sluta med det, men lycka till [cry][cute]

Egyptologen:

Testa mini-piller.

mindre chans att det tar på humöret än andra p-piller eller?


   
SvaraCitera

lemuu:

mindre chans att det tar på humöret än andra p-piller eller?

Jag käkar Cerazette och jag har inte märkt något. Det enda som har hänt är att jag har blivit av med mensen. Men det händer ju inte alla. En annan grej är att man kan få massa mini-mens i början, men det försvinner efter ett tag. Gå till ungdomsmottagningen och snacka med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterilisering!


   
SvaraCitera

Jag satt in en hormonspiral för två år sedan, den är himlen.

Jag har inte haft barn men fick sätta in den ändå. Isättningen gör väldigt ont men det är bara under några ynka sekunder, sen kan man ha den i i fem år.

Första 1,5 året fick jag mens kanske en eller två gånger bara. De senaste fyra månaderna har jag dock fått regelbunden mens helt plötsligt, men tror den är på väg bort igen.

Så skillnaden mellan koppar och hormonspiral är att du får rikligare mens med koppar och nästan ingen alls med hormonspiralen.

Jag mådde väldigt dåligt av mina p-piller, böt från Neovlett till Celeste. Var deprimerad och tappade sexlusten totalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner detsamma, fast med jeans [cry]

ont:

Egyptologen:

Gå till ungdomsmottagningen och snacka med dem.


   
SvaraCitera