Aviseringar
Rensa alla

Inkvotering, problematik i arbetslivet och säkerhetsrisker


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15296645.ab

"Brunnberg till attack mot att kvinnor gör ’mansgöra’

Häktesvakten Karen Gebreab, 24, slogs brutalt ihjäl på sin arbetsplats.

Nu skyller skådespelaren Ulf Brunnberg mordet på feminismen:

– Hur fan kan man släpa dit ett fruntimmer på en och sextio?"

Inte för att jag håller med i sak, det är inte feminismens fel, klart kvinnor kan jobba på häktet, men en liten person på en och sextio är kanske inte det mest optimala? Hur tänkte häktet där? Finns det ingen standard på att de borde kunna freda sig?

– Uttalandet har inget med själva händelsen att göra. Att Karen blev mördad beror inte på feminismen, det är en konsekvens av bristen på säkerhet på häktet. De som är ansvariga för hennes död är Kriminalvården och indirekt han som gjorde det, inget annat, säger han.

Är det inte vakterna som står för säkerheten?


   
Citera
Ämnesstartare

Visst är det så att den fysiska styrkan i en del situationer är direkt avgörande. Men rätt person på rätt plats är inte det viktiga i dagens samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är man liten och klen (oavsett kön) bör man nog inte jobba på ett häkte, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Men rätt person på rätt plats är inte det viktiga i dagens samhälle.

Varför inte? Det borde väl vara det enda en arbetsgivare kollar efter?

iddqd:

Är man liten och klen (oavsett kön) bör man nog inte jobba på ett häkte, nej.

Exakt. Därför borde arbetsgivare får anställa precis vem de vill, utan krav på kvotering och likande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Varför inte? Det borde väl vara det enda en arbetsgivare kollar efter?

har du inte läst tidningen, det viktigaste på en arbetsplats är att det finns lika många damer som herrar i församlingen.

Men visst borde det vara så som du säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

har du inte läst tidningen, det viktigaste på en arbetsplats är att det finns lika många damer som herrar i församlingen.

Jodå, jag har läst, jag funderar bara på varför inkvotering får gå före säkerhetsaspekterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

då, jag har läst, jag funderar bara på varför inkvotering får gå före säkerhetsaspekterna.

För att det ser bra ut i media, säkerhetsrisken kommer ju ändå att finnas med tanke på att de konstant bryter mot interna regler oavsett kön på den anställda. Det handlar om att ta den enkla vägen inte den bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev ett argt mail till synpunktshandläggare om inkvoterad tant idag. Hoppas att hon får sina fiskar varma. I ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inkvotering är inte alltid bra.


   
SvaraCitera