Aviseringar
Rensa alla

Inlagd +BMI


Ämnesstartare

Ni som är eller har varit inlagda på äs-klinik, vad hade ni för BMI när ni kom in?


   
Citera
Ämnesetiketter

14.


   
SvaraCitera

lostprincess:

Ni som är eller har varit inlagda på äs-klinik, vad hade ni för BMI när ni kom in?

Varför undrar du över det om man får fråga?:)


   
SvaraCitera

jag vet inte riktigt, men jag var jävligt underviktig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jahajo:

Varför undrar du över det om man får fråga?:)

jo för att jag har ett BMI på 17,4 och mamma tycker redan jag ser för smal ut, och säger att jag borde läggas in om det inte blir bättre.. men 17,4 är ju "okej" endå...

undrar för att ha ngt att jämföra med hur bmi-värdet brukar vara hos anorektiker..!


   
SvaraCitera

lostprincess:

men 17,4 är ju "okej" endå...

17,4 är väldigt lite

(fast om jag tänker efter hade jag bmi 15,4 utan att bli inlagd, vägrade tom att träffa en läkare då)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madickis:

(fast om jag tänker efter hade jag bmi 15,4 utan att bli inlagd, vägrade tom att träffa en läkare då)

oj det var riktigt långt bmi.. hopppas du ligger på ett bättre nu...


   
SvaraCitera

lostprincess:

men 17,4 är ju "okej" endå...

det normala brukar ligga på 19, så du är fan för smal


   
SvaraCitera

lostprincess:

undrar för att ha ngt att jämföra med hur bmi-värdet brukar vara hos anorektiker..!

det normala är mellan 20-25.
och det spelar ingen roll vad andra har, man kan inte jämföra bmi mellan personer... vet en tjej som hade mer än det som egentligen räknas som skadligt underviktig. vet inte exakt vad det är. men hade dom väntat tills hon hade det i bmi hade hon redan varit död..
det är inget att jämföra. tycker det är dåligt att folk sitter och skriver upp deras bmi på en ätstörningssida också.. det kan hetsa folk att vilja gå ner mer :/


   
SvaraCitera

Madickis:

(fast om jag tänker efter hade jag bmi 15,4 utan att bli inlagd, vägrade tom att träffa en läkare då)

det hjälpte ju situationen att du la till den där parantesen :/


   
SvaraCitera

lostprincess:

jo för att jag har ett BMI på 17,4 och mamma tycker redan jag ser för smal ut, och säger att jag borde läggas in om det inte blir bättre.. men 17,4 är ju "okej" endå...

För mig är inte ätstörningar bara BMI, det handlar så mycket om ens tankesätt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saeta:

För mig är inte ätstörningar bara BMI, det handlar så mycket om ens tankesätt också.

det är sant..


   
SvaraCitera

lostprincess:

oj det var riktigt långt bmi.. hopppas du ligger på ett bättre nu...

ja, nu har jag runt 21 i bmi så det är ju normalt.

tycker absolut du ska söka hjälp eller ev bli inlagd, för det är så svårt att bli frisk själv


   
SvaraCitera

hmf, mitt bmi är 16,5 och jag är då helt frisk så att. Lita inte för mkt på bmi.


   
SvaraCitera

Ein Himmelsk Drog:

14.

[sad] realy??


   
SvaraCitera