Aviseringar
Rensa alla

Inlagda?


Ämnesstartare

Har en fråga till er som blivit inlagda eller så.
Hur många kalorier skulle ni äta per dag?


   
Citera
Ämnesetiketter

2000 kalorier. Gick inget vidare, tills jag insåg att det där med sond inte var så bekvämt.

Idag som frisk äter jag 2000 kalorier/dag på egen hand, gladeligen 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter trevligt det. 🙂


   
SvaraCitera

mkt så länge de e gratis mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ca 2500, men det var i rullstol och utan näringsdrycker


   
SvaraCitera

Mårran:

tills jag insåg att det där med sond inte var så bekvämt.

Utveckla.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Utveckla

Allvarligt, imagine hur det skulle kännas att ha en sond nedtryckt ner till magsäcken. Visserligen vänjer man sig, men det blir ju slembildning också :S


   
SvaraCitera

Mårran:

Allvarligt, imagine hur det skulle kännas att ha en sond nedtryckt ner till magsäcken. Visserligen vänjer man sig, men det blir ju slembildning också :S

Jag undrade vad det var. Vad gör sonden?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jag undrade vad det var. Vad gör sonden?

Det är en slang som de drar ner till magsäcken via näsan. Via en stor spruta trycker man igenom sondnäring (matersättning)


   
SvaraCitera

Mårran:

Det är en slang som de drar ner till magsäcken via näsan. Via en stor spruta trycker man igenom sondnäring (matersättning)

usch va vidrigt [sad] jag skulle aldrig klarat [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

2000 kalorier/dag

jävlarns. skulle aldrig kunna käka så mycket. åt inte ens så mycket förut, innan äs. ska man verkligen äta så mycket från början? det är ju inte ens bra för kroppen med för snabb viktuppgång/nedgång.


   
SvaraCitera

ohfckyou:

jävlarns. skulle aldrig kunna käka så mycket. åt inte ens så mycket förut, innan äs. ska man verkligen äta så mycket från början? det är ju inte ens bra för kroppen med för snabb viktuppgång/nedgång.

2000 kcal om dagen går man inte upp i vikt speciellt snabbt på, även med minimal aktivitet.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

2000 kcal om dagen går man inte upp i vikt speciellt snabbt på, även med minimal aktivitet.

Inte om man inte är anorektiker, men för en anorektisk kropp kan 2000 kalorier tom. vippa på chockgränsen för vad den pallar med i början. Det beror på ens fysiska status, och de flesta underviktiga suger åt sig all näring som en svamp vad jag vet...


   
SvaraCitera

mårran:

svamp

det beror ju helt på hur de ätit tidigare, och i vilket skick kroppen är i. diagnosen anorexi förutsätter ju inte speciellt mycket på det planet, och kriterierna för att lägga in folk är inte heller överdrivet högt satta på en del ställen. oavsett vilket, det krävs jävligt systematisk, långvarig och omfattande svält för att kroppen inte ska klara av 2000 kcal, vilket inte är helt lätt att uppnå innan folk faktiskt blir inlagda. att det känns cp-mycket är väl en annan sak.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

oavsett vilket, det krävs jävligt systematisk, långvarig och omfattande svält för att kroppen inte ska klara av 2000 kcal, vilket inte är helt lätt att uppnå innan folk faktiskt blir inlagda. att det känns cp-mycket är väl en annan sak.

Påpekade just vilket skick kroppen är i. Då lyckades jag med den "bedriften" förresten, att sabba mig såpass mycket att jag inte orkade äta fulla schemat.
Trodde att jag hade samma schema som alla andra, det stod så nämligen.


   
SvaraCitera