Aviseringar
Rensa alla

inledning på kapitel (svenne, korpens sång)


Ämnesstartare

någon som har läst per nilssons "svenne" eller "korpens sång"? i så fall vet ni hur han ibland inleder kapitel med några få rader, vilket jag tolkade som en sång när jag läst sistnämnda. dock kanske det var det? var länge sedan jag läste den och kommer inte riktigt ihåg. men kallas det något speciellt när man inleder på det sättet? (han gör ju det i svenne också)

sedan ser jag även ett samband i böckerna. ritva var vit, sonya var svart osv. någon som kan komma på fler sådana samband? alltså mellan korpens sång och svenne

har även googlat och läst att hon milena har varit med i en annan bok som han skrivit "ett annat sätt att vara ung". tyvärr har jag inte läst den så kan inte hitta fler kopplingar till den och kommer inte heller läsa den då jag fullkomligt hatar per nilssons språk


   
Citera
Ämnesstartare

Svenne är rätt bra för att vara en ungdomsbok hur som helst. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höhö, >>sven<<


   
SvaraCitera
kachin

Korpens sång [love] gillade den
fast var ett tag sen jag läste så kommer inte ihåg så mkt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Svenne är rätt bra för att vara en ungdomsbok hur som helst.

har streckläst mer en halva boken nu, har några kapitel kvar. gillar den inte direkt :S

lacostekrokodilen:

höhö, >>sven<<

inga djur i tråden tack [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

har streckläst mer en halva boken nu, har några kapitel kvar. gillar den inte direkt :S

Känner igen mig i lantismiljöerna 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Känner igen mig i lantismiljöerna 😛

haha, är du en svenne? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

haha, är du en svenne? 😛

Nej inte direkt men jag har varit på en och annan mer bonnig fest 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Nej inte direkt men jag har varit på en och annan mer bonnig fest 😀

verkar hemskt 🙁 FAN jag kom på ngt och sedan glömde jag det. hade en bra tanke :'(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

verkar hemskt 🙁 FAN jag kom på ngt och sedan glömde jag det. hade en bra tanke :'(

Jag skulle säga fascinerande men jaja. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Jag skulle säga fascinerande men jaja.

det mesta är rätt fascinerande. att t.ex. kolla hur alla iq-befriade idioter i ens klass beter sig etc. men det gör en bara ledsen :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

det mesta är rätt fascinerande. att t.ex. kolla hur alla iq-befriade idioter i ens klass beter sig etc. men det gör en bara ledsen :S

Jag skulle vilja säga att livet blir väldigt nice om man lyckas hitta balansen mellan intelligent übermensch och iq-befriad idiot. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Jag skulle vilja säga att livet blir väldigt nice om man lyckas hitta balansen mellan intelligent übermensch och iq-befriad idiot.

hitta balansen? du menar att man ska manipulera sig att bli smart/dum? jag skulle nog inte kunna göra mig själv varken smartare eller dummare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

hitta balansen? du menar att man ska manipulera sig att bli smart/dum? jag skulle nog inte kunna göra mig själv varken smartare eller dummare

Men det är skönt att vara enfaldig ibland ju. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Men det är skönt att vara enfaldig ibland ju.

tror enfaldiga människor är lyckligare i allmänhet


   
SvaraCitera