Aviseringar
Rensa alla

Inloggad på facebook fast datorn är avstängd?


Ämnesstartare

Nonchalant:

ordlistor

Nonchalant:

regnsbågstabeller

Vet f.ö. inte vad detta är haha...[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

.

För att knäcka lösenord på ett effektivt sätt krävs att du har hashet och saltet som facebook använder. ska du sitta och bruteforca via http så får du kanske max 5 lösen i sekunden om du multitaskar. Facebook har säkert även en spärr för detta.

Facebook skulle knappast inte lägga märke till om någon skulle ta sig in i systemet och komma åt krypteringen så det är knappast så att det har blivit hackat på annat vis än att lösenordet har används slarvigt...

Förmodligen så är det inte ens nån som har kommit in på konto. Facebook buggar satan så TS vänner hade säkert nått kvar i chasen eller dyligt som gjorde att det såg ut som TS logga in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Vet f.ö. inte vad detta är haha...[blush]

En lista med vanliga lösenord som testas med ett angivet användarnamn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Ja, precis, han sa att han såg i chatten att jag loggades in och ut.

Händer även om man är online då chatten är helt konstig.
Men om datorn ej varit på är det weird. Antagligen någon som varit inne på den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Antagligen någon som varit inne på den

Men vem????!!! Åååååh förstår inte[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Det vet jag, men funderar ändå över varför nån hackar just mitt, på den väldigt märkliga tidpunkten på dygnet.

Du kanske har någon fiende. Har du kollat så att personen inte skrev några konstiga inlägg med kontot? Tidpunkten är inte så märklig. Vid den tiden är det mindre risk att personen är online på kontot och märker att den blir hackad.

Floppsen:

Facebook har säkert även en spärr för detta.

Nä, jag har testat. De har ingen spärr. Enda är att om man skriver fel lösen för många gånger så måste man ange en CAPTCHA vid nästa inloggningsförsök.

loom:

Vet f.ö. inte vad detta är haha...[blush]

Floppsen:

En lista med vanliga lösenord som testas med ett angivet användarnamn

Och Regnsbågstabeller är om man redan har det krypterade lösenordet så kan man försöka hitta just den haschen i olika typer av listor och då får man fram det riktiga lösenordet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

Nä, jag har testat. De har ingen spärr. Enda är att om man skriver fel lösen för många gånger så måste man ange en CAPTCHA vid nästa inloggningsförsök.

Och det är ingen spärr? Har du lyckats tagit dig förbi capatchan också eller?

Nonchalant:

Och Regnsbågstabeller är om man redan har det krypterade lösenordet så kan man försöka hitta just den haschen i olika typer av listor och då får man fram det riktiga lösenordet.

Floppsen:

Facebook skulle knappast inte lägga märke till om någon skulle ta sig in i systemet och komma åt krypteringen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

Du kanske har någon fiende.

Kan jag inte tänka mig... Ingen som kan sånt där iaf.

Nonchalant:

Har du kollat så att personen inte skrev några konstiga inlägg med kontot?

Japp, ingenting. Det är ju konstigt. Varför göra sig besväret och sen inte ens skriva nånting? Endast dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Och det är ingen spärr? Har du lyckats tagit dig förbi capatchan också eller?

Nej, det är ingen spärr. Det är bara ett extra steg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

Nej, det är ingen spärr. Det är bara ett extra steg.

Nonchalant:

Har du lyckats tagit dig förbi capatchan också eller?


   
SvaraCitera

När jag loggade ut en kompis från hans dator och loggade in på mitt konto istället stod det i chatten att han var inloggad ändå, vilket han uppenbarligen inte var, så det är nog mest att facebook-sidan är allmänt.. ehm, knäpp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Nonchalant: Har du lyckats tagit dig förbi capatchan också eller?

Nej. Men att fylla i några tecken är inte vidare svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonchalant:

Nej. Men att fylla i några tecken är inte vidare svårt.

Så du ska testa en ordlista manuellt? LYCKA TILL! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Åtta

Floppsen:

det är knappast så att det har blivit hackat på annat vis än att lösenordet har används slarvigt.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

det är knappast så att det har blivit hackat på annat vis än att lösenordet har används slarvigt.

Illustrerar ganska bra vad jag menade


   
SvaraCitera