Aviseringar
Rensa alla

Innan du dör, vad vill du göra?


1. Bo med min framtida minigris utanför stan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

baconkebab:

-Skapa något som gör att människor kommer minnas mig efter min död. (alltså något stort och minnesvärt)

Köper du ett teleskop för 100 000 och börjar snarast spendera 10-30 år att studera exoplaneter så kan jag nästan garantera att du blir känd! Bara runt 330 exoplaneter funna hittills, och ingen riktig unik. Det är lättaste sättet att bli ihåg kommen så länge människan existerar, skulle jag tro. Hittar du på en matte formel, kommer den troligen ersättas så småningom. Men döper du massa exoplaneter du hittat, kommer dem högst troligen alltid heta det du döper dem till. (Oj, nu berättade jag min idé hur jag ska bli ihåg kommen [rolleyes])

Räcker köpa ett teleskop för under 10 000 för att hitta en exoplanet, dock blir det inte alls lika lätt att hitta än om du spenderar 100 000). Amatörer kan lätt hitta planeter och bara du hittar en och kontaktar typ NASA, så kollar de av om det verkligen är en, därefter får du välja namn och, tänk om just den planeten hyser liv. Då blir ditt namn verkligen ihågkommet. När jag nämner 10-30år beror det på att så mer planeter du hittar, detså större risk är det att du blir ihåg kommen. Och väntar du för länge innan du börjar leta, kommer det finnas 50 satteliter som dygnet runt letar planeter. Så idéen gäller snarast 🙂 Dock hur roligt det blir, beror ju på intresset.


   
SvaraCitera

FlashTox:

Köper du ett teleskop för 100 000 och börjar snarast spendera 10-30 år att studera exoplaneter så kan jag nästan garantera att du blir känd! Bara runt 330 exoplaneter funna hittills, och ingen riktig unik. Det är lättaste sättet att bli ihåg kommen så länge människan existerar, skulle jag tro.

Haha, vilken idé! Låter dock super tråkigt att spana planeter, fast iofs hade det varit awsum att kunna döpa en planet. :O Själv tänkte jag mer att bilda något företag som blir stort som faen, om jag lyckas är dock en annan sak ^^ Lycka till med din plan [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

baconkebab:

Själv tänkte jag mer att bilda något företag som blir stort som faen

Gör ett företag som äger windows, linux och apple! xD


   
SvaraCitera

FlashTox:

Gör ett företag som äger windows, linux och apple! xD

De hade vart nåt! Tror dock jag är lite sent ute för det nu. Både windows, linux och apple har minst 25 år bakom sig nu, jag har inte en chans att komma ifatt dom. Speciellt inte ensam! XD Men jag ska faktiskt skapa ett OS om typ 2 år, när jag börjar på högskola. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli klar med vinterföreställningen i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saker jag VILL göra

Bra insatser för fred, rättvisa, miljö osv.
Se så mycket som möjligt av världen.
Hitta någon som älskar mig. Och hitta någon jag älskar.
Adoptera barn. Få barn.
Leva livet å festa galet hårt. såklart.
sänka systemets gräns till 18.

lite konstig vändning där mitt i [cute]


   
SvaraCitera

Fucka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Hitta en väns linne som jag slarvat bort.

Är seriös sen. Kanske.


   
SvaraCitera

1. Äta gräshoppor.
2. Varit på varje kontinent förutom Nordpolen.
3. Se Linkin Park live
4. Ha picnic på ett tak med någon jag älskar.
5. Bli lyckligt kär.
6. Ha en blå Mini Cooper
7. Bo någon annanstans än i denna håla.
[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

baconkebab:

Men jag ska faktiskt skapa ett OS om typ 2 år, när jag börjar på högskola. 🙂

Fan vad kul! Har själv börjat lite [blush] Men bara kommit till att datan startat allt och visar en text xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bland annat:

1. Fallskärmshoppning
2. Bli rik (höhö [cheers])
3. Bo i ett annat land
4. Hitta "the love of my life"
5. Simma med delfiner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leva


   
SvaraCitera

FlashTox:

Fan vad kul! Har själv börjat lite [blush] Men bara kommit till att datan startat allt och visar en text xD

Haha, det är ju ändå nice. xD


   
SvaraCitera

insåg att jag inte har några konkreta mål direkt...

finns väl vissa saker jag skulle vilja göra bara tex:

*jobba och bo utomlands (tokyo bl a)
*engagera mig politiskt
*jobba med filmproduktion, tv-produktion eller reklam
*se karpe diem live
*hitta 1 über människa (av hankön) att dela större delen av livet med
*få en helt egen bostad, allra helst en bostadsrätt i centrala stockholm


   
SvaraCitera