Aviseringar
Rensa alla

Innan man spyr?


Ämnesstartare

Hur mycket måste man dricka innan man spyr?

Individuellt antagligen, men vad är er erfarenhet?

Finns det såna som aldrig spyr? (Har hört att detta kan vara tecken på anlag för alkoholism, är det sant?)


   
Citera

The May Queen:

Individuellt antagligen, men vad är er erfarenhet?

Jag spyr ytterst sällan. Senast var för fem år sedan om jag inte missminner mig.


   
SvaraCitera

Jag spyr nästan aldrig.


   
SvaraCitera

Vet inte, har aldrig spytt pga alkohol.. Brukar få ont i huvudet istället om jag dricker för snabbt. Har en polare som spyr ganska ofta, han dricker la 4 stark-öl, 3 groggar och ett par mintu-shots ganska snabbt..


   
SvaraCitera

Har varit nära att spy några gånger, efter olika mängder alkohol. Det beror ju på väldigt många faktorer, t.ex. vikt, hur mycket man ätit, hur snabbt man dricker osv osv osv


   
SvaraCitera

individuellt. som med övriga biverkningar har det att göra med hur snabbt intaget varit, hur mycket som ätits innan och så


   
SvaraCitera

Var magsjuk för några veckor sedan och drog en shot, fick uppstötningar. Annars var det väl när jag var runt 15 jag spydde av alkohol senast. Känner på mig rätt bra vilken nivå jag ligger på när jag dricker och justerar därefter. [y]


   
SvaraCitera

har bara spytt på fyllan en gång, då hade jag hällt i mig en flaska vitt vin på typ 3 timmar.


   
SvaraCitera

har spytt dagen efter om jag druckit äckligt söta cider
en gång när jag halsa en vodka
o en gång när jag drack vin på tom mage


   
SvaraCitera

Aldrig spytt av alkohol


   
SvaraCitera

8 jägershots och två tequilashots på 1 h + inte äta på hela dagen, så ska du se att du spyr hela natten lång. [y]


   
SvaraCitera

jag spyr endast om jag somnar på nattbussen. Annars spyr jag väldigt väldigt sällan på fyllan.


   
SvaraCitera

man kräks oftast inte för att man fått i sig för mycket alkohol per se, utan för att alkoholen irriterar magsäcken.

Dvs det har mer att göra med hur stark sprit du dricker och vad du har i magen, och inte så mycket din promillehalt.

till exempel om du shottar starksprit på tom mage så kommer du antagligen bli spyfärdig innan alkoholen ens har gått ut i blodet. men dricker du bara öl och har ätit innan kan du säkert supa dig medvetslös utan att ens känna dig illamående.

[party]


   
SvaraCitera
Bakric

Har själv (såvitt jag vet) aldrig spytt för att jag varit full.
Däremot minns jag att jag spydde en gång sist jag var bakis. Kändes som en blandning av kraftig morgontrötthet och vinterkräksjuka fast utan skitnödigheten.


   
SvaraCitera

Sist jag spydde var för typ 5 år sen då jag blivit smittad av magsjuka. Annars har jag aldrig spytt av alkohol eller av annat skäl.


   
SvaraCitera