Aviseringar
Rensa alla

Inneboende


Ämnesstartare

Min pojkvänn skulle behöva flytta inn hos mig(mina föräldrar) och jag undrar om jag ska föreslå detta för föräldrarna vad ska jag då sägasom månads hyra?


   
Citera
Ämnesstartare

Vad har han för inkomma?


   
SvaraCitera
Åtta

Var bor ni och vad kommer att ingå i hyran?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du bor hos päronen så är de väll dom som får sätta upp en "hyra"!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det får ni väll förhandla om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

om du bor hos päronen så är de väll dom som får sätta upp en "hyra"!


   
SvaraCitera

Erbjud att han kan betala med kramar!


   
SvaraCitera

Erbjud att han kan betala i natura.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

Vad har han för inkomma?

Ja, just nu har han ingen, men han tänkte skaffa ett jobb snart, saken är den att han kommer antagligen över i sommar och skaffar ett jobb (han bor egentligen i polen). Om han då kan skaffa ett jobb så vill han kunna betala hyra och stanna längre änn sommaren.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Var bor ni och vad kommer att ingå i hyran?

vi bor i utkanten av ett litet samhälle som har typ tre matbutiker, en hemmakväll och lite skolor. Huset är en villa, källare, undervåning och övervåning.
Han skulle bo i mitt rum, så ingen plats behöver ju reserveras i huset. Däremot behöver han vatten, mat, dush, kläd-tvätt mm.


   
SvaraCitera
Åtta

Vego_rebel:

vi bor i utkanten av ett litet samhälle som har typ tre matbutiker, en hemmakväll och lite skolor. Huset är en villa, källare, undervåning och övervåning.
Han skulle bo i mitt rum, så ingen plats behöver ju reserveras i huset. Däremot behöver han vatten, mat, dush, kläd-tvätt mm.

~3000 i månaden låter väl ganska rimligt för boende i utkanten av ingenstans, samt mat och tillgång till tvättmaskin och dylikt.

Men det är väl upp till dina föräldrar att avgöra hur mycket de vill ha. Om de har ett stort hus och inte tycker att det är jobbigt (eller kanske t.o.m. roligt) att ha en extra familjemedlem så kanske de bara vill ha betalt för de pengar som de får lägga ut (mat och andra generella hushållskostnader). Fråga dem, helt enkelt.


   
SvaraCitera