Aviseringar
Rensa alla

Innekattorna ska ut?


Ämnesstartare

Mina innekattor är precis över året, och vi funderar på att låta dem övergå till utekattor. Vi bor i ett ganska lugnt bostadsområde och sånt, såtillvida är det bra.

Men,
när de har varit innekattor i hela sina liv torde det väl bli lite av en chock för dem att möta verkligheten. Men hur gör man bäst för att "göra om" dem till utekattor. Är det bara att öppna dörrn'?

Den ena har rymt ett par gånger, men alltid kommit tillbaka efter ett par timmar, så då borde de väl komma tillbaka om man släpper ut dem.


   
Citera
Ämnesstartare

Släpp bara ut katterna, de kommer nå tillbaks.

Katter ska inte vara innekatter, de ska leva ute i det vilda där de får jaga dagarna i ända.


   
SvaraCitera

... och bli uppbrända och torterade av djurplågare. [n]


   
SvaraCitera

om de blir överkörda är det ditt fel [smile]


   
SvaraCitera

släpp ut dom 🙂 katter är bra på att anpassa sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

27centimeter:

man bäst för att "göra om" dem till utekattor. Är det bara att öppna dörrn'?

När vi snabbt skulle lära katten att veta omgivningen gick vi snabbt en promenda i koppel med den typ i 3 dagar 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antingen kan du ju ta ut dem i sele lite några dagar och vänja dem innan du släpper dem, eller så släpper du dem direkt, men var gärna med dem ute lite i början så de känner trygghet ifrån dig.


   
SvaraCitera

Tycker katterna kan hållas inne. Det är inte speciellt kul att ha grannens feta gråa hårboll inne på tomten. Man kan väll rasta katten i koppel, likt en hund.


   
SvaraCitera

Katter*


   
SvaraCitera

Ni som säger att katter borde vara ute,
Tycker ni att det är fel ifall man har en döv katt (som inte hör bilar och således skulle kunna bli överkörd) som innekatt?

Hur ställer ni er till att innekatter generellt inte mår sämre än utekatter, utan att det har mer att göra med ägarna och hur de bemöts hemma och så.


   
SvaraCitera

Kattor. [bigsmile]


   
SvaraCitera

djur klinik


   
SvaraCitera

Du får väl vänja dem vid den fria lite, följ med dem ut första gångerna och sådär. Det löser sig alltid efter ett tag, tror inte de är så intresserade av att springa ut i gatan om du bor vid ett grönområde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, men superb, jag ska suga ltie på den här karamellen serni! Tack och bock!


   
SvaraCitera

27centimeter:

Vi bor i ett ganska lugnt bostadsområde

Håll de inne eller flytta ut mitt i ingenstans så folk slipper plocka kattskit i rabatten, försöka få bort stanken av kattpiss i dynor odyl eller jaga ut katter som traskat in i jakt på andras mindre husdjur.
Har själv problem med katter här i trakterna, ffa en katt som prompt ska komma åt mina kaniner när de går ute - och även har varit på väg in i lägenheten när min dörr stått öppen.

Utekatter hör inte hemma i bostadsområden. Det är liksom inte bara du som ska stå ut med katterna när de är ute.

Det finns sele btw. Använd det om du vill ha katterna ute, så får de både vara ute och slippa alla faror som uppstår för utekatter.

Zittam:

Katter ska inte vara innekatter, de ska leva ute i det vilda där de får jaga dagarna i ända

Ja för katter hör ju hemma i Sverige också, det måste vara därför katthem ständigt får in katter med köldskador på öron och svans[rolleyes]


   
SvaraCitera