Aviseringar
Rensa alla

Insändare gällande MMA


Ämnesstartare

Nu har den nya misshandelssporten snabbt spritt sig över hela världen och även till Sverige, där man får sparkas, knäas, brottas och boxas utan riktiga boxhandskar. Det liknar ett blodbad när de två gör upp i en bur. Snacka om hjärnskador dessa får, eftersom inga skydd används överhuvudtaget. Hur många matcher har jag inte själv sett på TV, där de får brutna armar och inslagna näsben och avslagna käkar och inte fått syre till hjärnan i tid på grund av strypningar. Sporten borde dessutom vara barnförbjudet att se på TV. I Stockholm, Göteborg och Malmö finns redan kö till klubbarna av ungdomar för att lära sig misshandla. Gör något nu politiker! Sporten är sjuk!
Sven Andersson.

Vad tycker ni om denna insändare enligt eran åsikt?


   
Citera
Ämnesstartare

Själv kan jag väll anse att det inte är så farligt en kompis la upp några ganska starka argument:

* Det finns skydd - tandskydd samt suspensoar.
* Det finns domare, läkare och folk från idrottskommissionen på plats för att försäka sig om deltagarnas hälsa.
* Det är inte vilken lirare som helst som kliver in i ringen, vi snackad proffs som tränar 6-8 dagligen oftast i flera månader före en fight.
* DET ÄR FRIVILLIGT - Ingen kommer någonsin att tvinga in dig i en bur och låta dig gå fem ronder mot Melvin Manhoef.
* Respekt - Alla som har sett ett par fighter upptäcker alltid samma sak; Efter några ronders "misshandel" så kramar ändå alltid motständarna om varandra, bugar för varandra eller dylikt. Kom ihåg att detta är "barbarer som försöker mörda varandra".


   
SvaraCitera

Jag tycker att den typen av sport är totalt poänglös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

freakbeat:

Jag tycker att den typen av sport är totalt poänglös.

Vilken sport är fylld av en poäng då ? ^^


   
SvaraCitera

Herjarn:

Vilken sport är fylld av en poäng då ? ^^

Jag kan ju inte tala annat än utifrån mig själv och vad jag är intresserad av, och det jag finner instressant får ju per automatik också en poäng. Så för mig, hästsport, människan samspel med hästen. Sen kan säkert brutala sporter som går ut på att banka skiten ur varandra verka otroligt meningsfyllt för någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

freakbeat:

Sen kan säkert brutala sporter som går ut på att banka skiten ur varandra verka otroligt meningsfyllt för någon annan.

Njaaa, så brutalt är det ärligt talat inte då dom oftast ligger på samma nivå.


   
SvaraCitera

Herjarn:

* DET ÄR FRIVILLIGT

Är det enda argumentet för att det skall vara lagligt som behövs imo.


   
SvaraCitera

Herjarn:

Njaaa, så brutalt är det ärligt talat inte då dom oftast ligger på samma nivå.

Må så vara, men själva idén = Någon ska ju totalknockas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kapitalistsvin:

Är det enda argumentet för att det skall vara lagligt som behövs imo.

Mjo sant faktiskt, men grejjen är ju den att alla olika galor och så vill ju aldrig se att dom som skrivit kontrakt med dom ådrar sig för stora skador heller ^^

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

freakbeat:

men själva idén = Någon ska ju totalknockas.

Själva iden är väll precis som i ridning eller alla andra solosporter= Visa vem som är bäst, har bäst teknik, bäst tränad osv. Bara för att det tar sig uttryck gör det ju inte till en sämre sport för det ?:)


   
SvaraCitera

Herjarn:

Själva iden är väll precis som i ridning eller alla andra solosporter= Visa vem som är bäst, har bäst teknik, bäst tränad osv. Bara för att det tar sig uttryck gör det ju inte till en sämre sport för det ?:)

Jag tycker att det är rätt stor skillnad med tanke på att man i ridining inte brukar fysiskt våld mot någon annan.


   
SvaraCitera

Fan vad jag hatar att folk ska bry sig så jävla mycket om något som andra gör frivilligt. Så jävla typiskt Sverige


   
SvaraCitera

Herjarn:

* DET ÄR FRIVILLIGT - Ingen kommer någonsin att tvinga in dig i en bur och låta dig gå fem ronder mot Melvin Manhoef.

Kapitalistsvin:

Är det enda argumentet för att det skall vara lagligt som behövs imo.

Att det är en sådan "blodigt allvarlig" sport kan ju faktiskt göra det hela bättre, om man ser det från själva sportsidan. Det krävs så mycket ifrån varje tävlande på den nivån att man måste kämpa jävligt mycket för att uppnå det resultatet man vill. Lite samma som med gymanstik, där det krävs en jävla massa smärta för att komma upp på de höga nivåerna.


   
SvaraCitera

Man väljer ju själv att gå in i ringen/buren. Men visst kan det ju vara negativt när folk ser vissa grejjer på tv som de vill använda utan att veta hur man gör.


   
SvaraCitera

Herjarn:

* DET ÄR FRIVILLIGT - Ingen kommer någonsin att tvinga in dig i en bur och låta dig gå fem ronder mot Melvin Manhoef.

Precis.

freakbeat:

Jag tycker att den typen av sport är totalt poänglös.

Visst, det är din åsikt. Men andra ser en poäng I den, därför ska ju dom få ha sitt skoj.

freakbeat:

Så för mig, hästsport, människan samspel med hästen. Sen kan säkert brutala sporter som går ut på att banka skiten ur varandra verka otroligt meningsfyllt för någon annan.

Precis.

Kapitalistsvin:

Är det enda argumentet för att det skall vara lagligt som behövs imo.

Japp, folk ska fan få göra vad dom vill.

Evil Conduct:

Fan vad jag hatar att folk ska bry sig så jävla mycket om något som andra gör frivilligt. Så jävla typiskt Sverige

Fuck yes.


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Fan vad jag hatar att folk ska bry sig så jävla mycket om något som andra gör frivilligt. Så jävla typiskt Sverige


   
SvaraCitera