Aviseringar
Rensa alla

Insamling till tidsmaskin för umare som desperat försöker motarbeta allt vad jämlikhet heter


Ämnesstartare

Hej!

Det verkar ha blivit något fel i systemet och människor från  svunna tider har kastats in på ungdomar.se.
Man kan känna igen dem på deras ovilja att förstå och acceptera feminism (=jämlikhet) och att vi fortfarande lever i ett  patriarkat där cis-män står högst i rangordningen, även om det skadar dem också.

För att dessa människor ska kunna ta sig hem så behöver vi skramla till en tidsmaskin.

ne8pcm2


   
Citera
Ämnesstartare

isola: Förbarmande över deras själa

värst är väl människor som utgår från att det som inte händer dem/i närheten av dem är ej något problem.

isf borde jag sluta betala skatt till vården pga jag är inte sjuk just nu men betalar gärna när jag är sjuk, eller till pensiongrejerna pga känner ingen som e pensionär men mina frld kmr bli det om 40 år då betalar jag då. mvh överskattar min logikförmåga såpass mkt att jag vågar uttala mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta låtsas som att "feminismen" är oklanderlig,  det är bara destruktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ändå inte schyst att yttra otrevliga kommentarer till dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Sluta låtsas som att "feminismen" är oklanderlig,  det är bara destruktivt.

Feminism betyder jämlikhet genom att ge ickekvinnor samma mänskliga rättigheter som män. Sedan kan man göra en massa grejer i feminismens namn, bl a hata män, men det blir inte feminism för det.
Det är inte svårt att förstå. Vad som däremot är det är hur man som man med kvinnor i sitt liv man håller av inte kan tycka att detta är en extremt viktig kamp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"oj hn kritiserar feminism då har hn antingen missförstått feminism eller är emot jämställdhet"

"feminism betyder bara jämstlldhet"

Det spelar ingen roll vad ni anser att feminism betyder kan ni inte bara börja argumentera för och mot verkliga åsikter istället för att försvara/kritisera fenomenet "feminism" som egentligen kan betyda vad som helst.

isola:

Feminism betyder jämlikhet genom att ge ickekvinnor samma mänskliga rättigheter som män. Sedan kan man göra en massa grejer i feminismens namn, bl a hata män, men det blir inte feminism för det.
Det är inte svårt att förstå. Vad som däremot är det är hur man som man med kvinnor i sitt liv man håller av inte kan tycka att detta är en extremt viktig kamp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminism är inte synonymt med jämställdhet, feminism är strävan & verktyget mot jämställdhet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
"oj hn kritiserar feminism då har hn antingen missförstått feminism eller är emot jämställdhet"

"feminism betyder bara jämstlldhet"

Det spelar ingen roll vad ni anser att feminism betyder kan ni inte bara börja argumentera för och mot verkliga åsikter istället för att försvara/kritisera fenomenet "feminism" som egentligen kan betyda vad som helst.

Det är precis så det är.

Det är ju det vi gör hela tiden, om du inte märkt det. Feminism innebär jämlikhet genom att upphöja kvinnor till mäns statusnivå och på så sätt förbättra villkoren för både män och kvinnor, vilket ju borde vara en självklarhet för alla men otroligt nog så finns det folk som antingen inte ser ojämlikheten för att de själva inte drabbas av den, inte bryr sig om andra eller för att de inte tror att de drabbas av den. Vi är så indoktrinerade i traditionella könsroller med allt vad det innebär och det begränsar både killar och tjejer.
Lite genusvtenskap borde vara en obligatorisk gymnasiekurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Sluta låtsas som att "feminismen" är oklanderlig,  det är bara destruktivt.

Vad menar du i sammanhanget med "oklanderlig"?

Bööööörg: och mot verkliga åsikter istället för att försvara/kritisera fenomenet "feminism" som egentligen kan betyda vad som helst.

Nej, feminism är en definierad ideologi precis som andra ideologier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är precis så det är.

Det är ju det vi gör hela tiden, om du inte märkt det. Feminism innebär jämlikhet genom att upphöja kvinnor till mäns statusnivå och på så sätt förbättra villkoren för både män och kvinnor, vilket ju borde vara en självklarhet för alla men otroligt nog så finns det folk som antingen inte ser ojämlikheten för att de själva inte drabbas av den, inte bryr sig om andra eller för att de inte tror att de drabbas av den. Vi är så indoktrinerade i traditionella könsroller med allt vad det innebär och det begränsar både killar och tjejer.
Lite genusvtenskap borde vara en obligatorisk gymnasiekurs.

ni argumenterar för och emot "feminism" hela tiden, mer än vad ni argumenterar om vad som bör göras, osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken är officiella definitionen

Nachac:

Vad menar du i sammanhanget med "oklanderlig"?
Nej, feminism är en definierad ideologi precis som andra ideologier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Vilken är officiella definitionen

Grundläggande definitionen är att mannen är strukturellt överordnad kvinnan, en omständighet som bör ändras. Vanligtvis talar man dock om radikalfeminism när man talar modern feminism, vilket innebär socialkonstruktivism, könsmaktsordning och patriarkat.


   
SvaraCitera
mynona

Vilken tidsperiod skulle du vilja skicka dem då? Och till vilken plats? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vita kränkta kvinnor slår till igen

ifrågasätter man feminism då är man "idiot" "troll" "årets sämsta tråd" "sverigedemokrat" "kvinnohatare"

Detsamma om man ifrågasätter deras hets/rasism då är man troll och sverigedemokrat


   
SvaraCitera
time
 time

Bööööörg: ni argumenterar för och emot "feminism" hela tiden, mer än vad ni argumenterar om vad som bör göras, osv.

Om alla var feminister skulle vi kunna snacka så mycket mer om hur vi ska gå tillväga för att nå målet, nu måste vi istället pausa var femte minut för att agera förskolelärare åt folk som bråkar om enskilda punkter och individer eller för att säga stopp åt folk som tror feminister är en grupp manshatare med en skev världsbild.


   
SvaraCitera