Aviseringar
Rensa alla

Insamling till tidsmaskin för umare som desperat försöker motarbeta allt vad jämlikhet heter


Ämnesstartare

time:

Om alla var feminister skulle vi kunna snacka så mycket mer om hur vi ska gå tillväga för att nå målet, nu måste vi istället pausa var femte minut för att agera förskolelärare åt folk som bråkar om enskilda punkter och individer eller för att säga stopp åt folk som tror feminister är en grupp manshatare med en skev världsbild.

Vad menar du med enskild punkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PK-isola måste lära sig att skilja på kritik mot en urspårad radikalfeminism och kritik mot jämställdhet. Det första ser vi ofta på detta forum, vilket kan vara chockerande för frälsta FI-sekteristiska anhängare. Det senare har jag nästan aldrig stött på på forumet, kanske något enstaka troll här och var men inte annars. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
PK-isola måste lära sig att skilja på kritik mot en urspårad radikalfeminism och kritik mot jämställdhet. Det första ser vi ofta på detta forum, vilket kan vara chockerande för frälsta FI-sekteristiska anhängare. Det senare har jag nästan aldrig stött på på forumet, kanske något enstaka troll här och var men inte annars. 

Lol. Hur många fi-anhängare känner du ens irl ?


   
SvaraCitera
Exner

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mn123456789:
vita kränkta kvinnor slår till igen

ifrågasätter man feminism då är man "idiot" "troll" "årets sämsta tråd" "sverigedemokrat" "kvinnohatare"

Detsamma om man ifrågasätter deras hets/rasism då är man troll och sverigedemokrat

m och ifrågasätter man islam är man islamofob, nazist, religiofob och hela kittet? var det inte så va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

m och ifrågasätter man islam är man islamofob, nazist, religiofob och hela kittet? var det inte så va?

Framförallt homofob... De flesta islamer är bögar


   
SvaraCitera
time
 time

Bööööörg:

Vad menar du med enskild punkt?

Folk som bråkar om enskilda punkter, sa jag. Punkter i t ex ideologin eller F!s partiprogram, som inte är representativt för hela feministen, men som folk brukar välja att tro står för vad alla jobbar för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du komma med exempel på såna enskilda punkter? 

time:

Folk som bråkar om enskilda punkter, sa jag. Punkter i t ex ideologin eller F!s partiprogram, som inte är representativt för hela feministen, men som folk brukar välja att tro står för vad alla jobbar för.


   
SvaraCitera
time
 time

Bööööörg:
Kan du komma med exempel på såna enskilda punkter? 

Jag kan komma med exempel på folk som bråkar om dem istället för att lyssna på de som är insatta i ideologin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Lol. Hur många fi-anhängare känner du ens irl ?

Ursäkta?


   
SvaraCitera
Draug

isola: Annat:

mm Galen jag bidrar med att tycka annorlunda, med risk för att framstå som oförstående, men det får jag leva med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Ursäkta?

Hur många fi-anhängare känner du irl? Vad med frågan e svårt att fatta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag kan komma med exempel på folk som bråkar om dem istället för att lyssna på de som är insatta i ideologin.

Fattar inte alls vad du menar. Ok så tydligen finns det folk som bråkar om enskilda punkter.. vad vill du ha sagt med det?

Min poäng är att det spelar ingen roll hur insatt man anser sig vara inom någon ideologi.  Ens åsikter, mål, och tillvägagångssätt för att nå målet osv är däremot relevant, och det är knappast så att alla inom en ideologi har samma åsikter, mål osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminism går inte att misstyckas med, man har bara missförstått den och behöver få rätt skolning kring ideologin för att förstå hur bra den egentligen är. Som ett heligt orakel som inte går att motstå!

Allt är vad det till synes verkar vara på ytan, ingenting döljer sig bakom fasaderna! Party

index.jpeg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:
Feminism går inte att misstyckas med, man har bara missförstått den och behöver få rätt skolning kring ideologin för att förstå hur bra den egentligen är. Som ett heligt orakel som inte går att motstå!

Allt är vad det till synes verkar vara på ytan, ingenting döljer sig bakom fasaderna! Party

index.jpeg

Vad anser du om jämlikhet?


   
SvaraCitera