Aviseringar
Rensa alla

Insemination... Har någon av Er gjort det?


Ämnesstartare

Jag undrar om någon av er har gjort insemination....

Berätta lite hur allt gick till osv... Kostnad, hormonbehandling?


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför skulle du behöva veta det? [shake]


   
SvaraCitera

Varför skulle hormonbehandling behövas? Är väl bara att man sprutar upp lite sperma i fittan?


   
SvaraCitera

Tickstart:

Varför skulle du behöva veta det? [shake]

Hon kanske funderar på att göra???


   
SvaraCitera

batleth:

Hon kanske funderar på att göra???

Varför! Vill hon ha barn? Nu?
Jag trodde faktisk folk ville ha partner, inte barn, absolut inte tvärtom [shake]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Varför! Vill hon ha barn? Nu?

Det kanske hon vill, nu eller sen, skadar ju inte att ta reda på fakta i förväg, eller hur?

Tickstart:

Jag trodde faktisk folk ville ha partner, inte barn, absolut inte tvärtom [shake]

Hon kanske redan har partner? En tjej t.ex? [rolleyes]


   
SvaraCitera

batleth:

Varför skulle hormonbehandling behövas?

För att ägglossningen kan vara oregelbunden, och genom hormonbehandling kan man kontrollera ägglossningen och på så sätt inseminera när det är som störst chans att ägget är mottagligt för en spermie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Tickstart: Jag trodde faktisk folk ville ha partner, inte barn, absolut inte tvärtom

Hon kanske redan har partner? En tjej t.ex?

JAg vill bara veta så länge, kommer med mer information senare....


   
SvaraCitera

Irrelevante:

För att ägglossningen kan vara oregelbunden, och genom hormonbehandling kan man kontrollera ägglossningen och på så sätt inseminera när det är som störst chans att ägget är mottagligt för en spermie.

Vadå, som tjej brukar man väl veta när man har ägglossning? Kan man inte räkn ut det utifrån när man har mens och brukar man dessutom inte känna det?


   
SvaraCitera

batleth:

Vadå, som tjej brukar man väl veta när man har ägglossning? Kan man inte räkn ut det utifrån när man har mens och brukar man dessutom inte känna det?

Finns de som har så oregelbunden mens att de inte kan dt


   
SvaraCitera

isola:

Finns de som har så oregelbunden mens att de inte kan dt

Okej.


   
SvaraCitera

batleth:

Vadå, som tjej brukar man väl veta när man har ägglossning? Kan man inte räkn ut det utifrån när man har mens och brukar man dessutom inte känna det?

Som isola sa så har en del för oregelbunden mens för att matematiken ska hjälpa en. Ägglossningen brukar ske (tydligen relativt exakt) 14 dagar före mens. En del märker av det tydligt (småkramper, annorlunda flytningar) medan andra förblir helt ovetande om vad som pågår. Men då insemination kanske inte är helt gratis, och det dessutom är ganska emotionellt påfrestande för den inseminerade personen (+ eventuell partner) om det inte lyckas, så vill man nog gärna vara säker på när ägglossningen inträffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På ett ungdomsforum, där de flesta är tonåringar? Nej, jag tror inte det [chocked]


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Jag undrar om någon av er har gjort insemination....

självklart, har inte du? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

självklart, har inte du?

[confused][surprised][surprised]

undra får man väl... de flesta är ungdomar, men inte alla.....[tired][smile]


   
SvaraCitera