Aviseringar
Rensa alla

Insemination... Har någon av Er gjort det?


Ämnesstartare

Hejjsan16:

Jag undrar om någon av er har gjort insemination....
Berätta lite hur allt gick till osv... Kostnad, hormonbehandling?

Köp ägglossningsstickor och få koll på din menscykel och att du har ägglossningar. Kontakta en inseminationsklinik i Danmark och fråga vad dom har för krav, brukar vara att du ska ha ett journal-samtal med dom, samt gå till gyn och kolla äggstockar med ultraljud + ta hiv, hepatit-prover och skicka till kliniken. Ät rekommenderat dagligt intag av folsyra och rekommenderade vitaminer.
Välj en donator från en lista kliniken har, öppen eller anonym (jag rekommenderar en öppen då donatorns anonymitet bryts efter 18 år och barnet har då rätt att kontakta den biologiska fadern om så önskas, väljer du anonym donator kan barnet aldrig söka upp biologisk pappa). Det finns kliniker i Danmark där du kan välja att få se foto på donatorn som barn, trevligt för barnet att få ett ansikte sen.

När du gjort allt detta åker du till kliniken vid ägglossning och blir inseminerad. Man ger inte hormonbehandling om det inte finns utredda svårigheter att bli gravid, det är inte heller bra för kroppen med dessa.
Akupunktur rekommenderas för att öka fertiliteten.

I dagsläget kostar journalsamtalet 742 sek och en insemination inklusive sperma 2969 sek (gaia klinik).


   
SvaraCitera

Vadå måste man göra det i danmark? Och kan man inte ta med sig sin egen sperma?


   
SvaraCitera

svartarosen:

Och kan man inte ta med sig sin egen sperma?

Lite svårt som tjej kanske[sad]


   
SvaraCitera

kebu12:

Lite svårt som tjej kanske[sad]

Om en kille ger mig hans sperma så blir det min sperma. [smile]


   
SvaraCitera

svartarosen:

Om en kille ger mig hans sperma så blir det min sperma.

Ger han bort den så är det säkert av dålig kvalite[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går ju att gör insemination i Sverige!! [shake]
[smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejjsan16:

JAg vill bara veta så länge, kommer med mer information senare....

Ja, jag har en tjej [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera