Aviseringar
Rensa alla

Inspelat ljud bryter


Tyrael
Ämnesstartare

När jag spelar in ljud från datorn med olika källor bryter ljudet upp, precis som att viss data aldrig ens spelas in.

Detta händer med wave (Fil som spelas upp på datorn) mikrofon, osv..

Mycket tacksam för tips på vad jag skall göra, jag försökte uppdatera mina drivrutiner genom SB Auto Update idag men det står att mina drivrutiner fortfarande är från 2005 (dxdiag) kan det göra det, eller har jag gjort något fel - Dock har jag genom den här SB Auto Update sökt efter nya uppdateringar och efter uppdateringarna hittade den inga nya.

Länk till en mp3 fil som beskriver hur det låter. (Tyvärr Rapidshare)

Använder SB X-Fi Audio [DF00] för övrigt.

Finns det nån kompetent som faktiskt kan svara på det här? Eller har Kid bara begåvning i att klaga? [smile]


   
Citera

Goddagen
Jag har liknade problem, som uppstå ifall daton "lagga" lite, tex.ifall du öpna upp något annat program/byter fönster?
Uppstår samma problem ifall du tex väljer och spela in från en Ljudkälla och sedan låter programet gå?
Eller är det bara ifall du tex ska starta upp nästa ljudkälla.

mvh FIG


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

Jag har liknade problem, som uppstå ifall daton "lagga" lite, tex.ifall du öpna upp något annat program/byter fönster?

Nja.. Jag har startat Spotify, satt på någon musik och sedan startat Audacity, och spelat in direkt. Har låtit Audacity varit aktivt som fönster och det händer ändå. [sad]

FIG_GHD742:

Uppstår samma problem ifall du tex väljer och spela in från en Ljudkälla och sedan låter programet gå?

Japp, det händer ändå [confused]


   
SvaraCitera

Goddagen.
Ok det blev ju mycket svårare och lösa då...
kanske det är något problem med Audacity för dig?
Själv så har jag använt Audacity utan några problem, de få gånger jag behöver spela in ljud.
Testa och använda något annat program och spela in i?

mvh FIG


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

Ok det blev ju mycket svårare och lösa då...
kanske det är något problem med Audacity för dig?

Absolut inte. Folk hör mig bryta upp i Ventrilo, Skype och på MSN också.

Har testat Ljudinspelaren förresten.

Jag är nästan säker på vart problemet sitter, ljudkortet eller ingångarna till datorn.. undrar bara vad jag kan göra för att fixa.


   
SvaraCitera

Ja du, den typen av problem är värre, tyvärr så är jag inte så dutig på hådvardelen.
Men kanske värt och testa är en usb-mickofon?

/ FIG


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

Ja du, den typen av problem är värre, tyvärr så är jag inte så dutig på hådvardelen.
Men kanske värt och testa är en usb-mickofon?

Har testat USB-mikrofon redan, det funkar inte bättre.

Tack för försöken [bigsmile]


   
SvaraCitera

ok, då vet jag nog inte hur du ska lösa det,
Fråga någon annan som kan mer om sånt än jag,
Det sista är väll bara och kolla att tex den här usb-micken fungera på någon annan dator med samma program
Så det inte är något sånt fel?

mvh FIG


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

FIG_GHD742:

ok, då vet jag nog inte hur du ska lösa det,
Fråga någon annan som kan mer om sånt än jag,
Det sista är väll bara och kolla att tex den här usb-micken fungera på någon annan dator med samma program
Så det inte är något sånt fel?

Nepp, har testat med 3 olika headset/mikrofoner, och det kan ändå inte vara det eftersom det är samma med wave [smile]

Och ja, jag har testat att använda samma mikrofon till en annan dator, funkar fint.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera