Aviseringar
Rensa alla

inspiration för att ta sig ur mörka tider


Ämnesstartare

Tänd en lampa. Nä men vadå, för evigt mörka tider eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vilken musik?

all musik [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns bara ett svar på frågan: Förändring. Ändra det du är missnöjd med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Någon musik som berör just DIG.

självklart och jag har redan musik jag gillar osv men hade ju varit kul att veta fler band/artister som skriver inspirerade låtar och kan hjälpa. som andra blivit hjälpta av. att säga musik som många gör hjälper mig inte alls

Angelize:

Det finns bara ett svar på frågan: Förändring.

frågan var

soimpolite:

let's share?

går inte riktigt ihop nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du söker ett sätt att ignorera sina tankar/känslor?
isåfall är det filmens värld som gäller för mig tror jag, oftast filmer där något tragiskt händer. skadeglädje osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Du söker ett sätt att ignorera sina tankar/känslor?

nej jag söker inspiration som kan ingjuta hopp

soimpolite:

ska vara något som inspirerar, inte direkt något att sysselsätta sig med för att glömma sina problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej jag söker inspiration som kan ingjuta hopp

isåfall finns det inget


   
SvaraCitera

soimpolite:

så om ni har någon/något som inspirerar er får ni gärna dela med er. kan vara vad som helst, allt från litteratur till musik eller något tankesätt. tycker att sådant hjälper väldigt mycket.

Well...
Är inte lika dålig som jag varit...
Det har jag mina syskon att tacka för främst. Sen resten av mina nära och kära.
Känner ett ansvar för de omkring mig. Och de påminner mig ständigt om att de bryr sig om mig, även om jag är oförmögen till att bry mig om mig själv...

Är grovt neurotisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

självklart och jag har redan musik jag gillar osv men hade ju varit kul att veta fler band/artister som skriver inspirerade låtar och kan hjälpa. som andra blivit hjälpta av. att säga musik som många gör hjälper mig inte alls

Det som hjälper mig hjälper nog inte dig, men vänstermusik och allmänt ilskna låtar om vårat kassa samhällssystem brukar hjälpa mig. [zzz]


   
SvaraCitera

hmm. det är svårt att komma på saker som kan ge hopp. tror att allt sånt är väldigt individuellt. För mig hjälper sådana saker som gör att jag känner mig mer som jag var innan. Mitt intresse för inredning tex, tror det är det jag är 'menad att göra' men att jag bara inte känner av det just nu, noll intresse för allting. Som projektarbete har jag att inreda en lägenhet från scratch. Det får mig att inse att jag faktiskt är bra på det och att det faktiskt nog är min framtid ändå..


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

isåfall finns det inget

jo men kanske inget just du har hittat

Human:

det är svårt att komma på saker som kan ge hopp. tror att allt sånt är väldigt individuellt.

kanske det. men tror att personer som tagit sig ur jobbiga situationer kan inspirera många


   
SvaraCitera

Försök hitta något i vardagen som du kan längta efter, något som innan du somnar kan få dig att tänka; "Åh, jag längtar tills imorn, för då...".
I mitt fall är det idrotten som lockar. Inte idrotten i sig, utan mer personerna jag får umgås med under tiden. Personligen så älskar jag att vara runt människor, att få höra om deras vardag och diskutera allt mellan himmel och jord. På så sätt känner jag mig behövd och omtyckt, och ger mig den där tillfredsställelsen som jag tror varje människa får av social kontakt.
Annars så kan jag tipsa om min påhittade "Motsatsregel";
Med inspiration taget från filmen "Yes Man" med Jim Carrey i huvudrollen så går allt helt enkelt ut på att utsätta dig själv för scenarion som är helt emot din personlighet och dig som person. Hatar du kaffe? Köp en kopp och testa! Avskyr du en viss typ av musik? Lyssna på x antal band/artister inom genren och testa! Brukar du ta buss/tåg till skola/jobb? Ta cykel eller gå!
Tja, du fattar nog galoppen. Låter säkert luddigt, men den regeln har faktiskt fått mig att upptäcka och uppskatta mycket mer här i livet än jag gjorde förut. Give it a try!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödens befrielse kommer närmare för varje dag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Dödens befrielse kommer närmare för varje dag

Handlar om inspiration för att ta sig ur det och visst döden är en utväg, men jag syftar på att man skall fortsätta leva.


   
SvaraCitera