Aviseringar
Rensa alla

Inspirerande tal (länkar)


Ämnesstartare

Tjenaremoss!
Att hålla tal är något som vi alla någon gång i livet kommer behöva göra (jag själv kommer faktiskt tvingas göra det redan nästa vecka i skolan :/). Så jag tänkte starta en tråd där vi länkar olika bra tal i kommentars-fältet så att vi kan gå in här på den här tråden och hämta inspiration när det blir nödvändigt.

Jag föregå med gott exempel och börja med att länka ett tal som jag hittade i går som jag tyckte var bra:


   
Citera
Ämnesstartare

Glömde klassikern:


   
SvaraCitera

att prata om något som ligger "varmt" om hjärtat brukar automatiskt bli väldigt bra tal! Men i skolan har man väl något tema som man ska följa antar jag??


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Palme och de gamla gubbarna kunde verkligen det där med målande tal.


   
SvaraCitera

Eller ja det där är ju snarare en monolog, men skillnaden är väl att han sitter ner egentligen.


   
SvaraCitera

Chaplins

Robert F K


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vemärjag:
att prata om något som ligger "varmt" om hjärtat brukar automatiskt bli väldigt bra tal! Men i skolan har man väl något tema som man ska följa antar jag??

Nope. Inget tema denna gång.


   
SvaraCitera

Emma Watsons


   
SvaraCitera
Pardon

Ett tal av CT Fletcher. Det kanske inte är något jättefint tal om världsfred, rasism, feminism eller dylikt. Men det är ett tal jag kan relatera till. Jag var liksom han uppe och tävlade med och mot de bästa i min dåvarande ålder inom sporten jag levde för. För att sen utan förvarning dunka rakt ner i botten och fick mitt liv totalt uppochnervänt. Önskade att jag hade kunnat se denna kort efter och kanske då hade jag kunnat återfå motivationen att inte ge upp...nåväl...fan vad blödig jag blir av den här...


   
SvaraCitera

Arnold


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Emma Watsons

Nae, de var inget vidare.


   
SvaraCitera

Watsons tals innehåll var väl tämligen hyggligt men jag vet inte om det som tal egentligen var så märkvärdigt även om det av en mängd anledningar fick en satans impact som var av godo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Watsons tals innehåll var väl tämligen hyggligt men jag vet inte om det som tal egentligen var så märkvärdigt även om det av en mängd anledningar fick en satans impact som var av godo.

innehållet var bra, det kan jag hålla med om, men framförandet var sådär, vilket jag tycker är ett minus.


   
SvaraCitera

bajscoppenett:

innehållet var bra, det kan jag hålla med om, men framförandet var sådär, vilket jag tycker är ett minus.

Jo det är min poäng kan en säga


   
SvaraCitera