Aviseringar
Rensa alla

Instabil relation till mormor


Ämnesstartare

Jag blir inte klok på min mormor. Hon gnäller om allt, kollar väderprognoser varannan timme minst, klagar på hur dåligt vi sköter våra djur, rapar och fiser rakt ut utan att bry sig. Jag och mamma måste hålla vissa saker hemligt för henne då hon har extrema åsikter om allt möjligt. För att undvika bråk kör vi med "det hon inte vet har hon inte ont av".

Det värsta är att hon inte KAN uppfostra barn. Hon kommer och gnäller på mig, jag svarar så trevligt jag kan alternativt snäser och är elak. Då säger hon ingenting, eller låter jätteledsen. Jag får enorma skuldkänslor för att jag är så elak.

Jag orkar inte umgås med henne och det måste jag tyvärr då min häst bor här. Och så vill jag träffa mamma men stör mig så enormt på mormor att jag inte vet om jag kommer orka åka ut till hennes gård senare i höst, då jag bor själv i stan. Vad tusan ska jag göra?


   
Citera

Postorderhoran:

rapar och fiser rakt ut utan att bry sig.

Låt henne göra det. Hon är gammal, då kan hon väl få fisa som hon vill?

Postorderhoran:

Vad tusan ska jag göra?

Bit ihop. Tänk på bättre dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör som harpyja; bryt kontakten så mycket som möjligt.
Gör inte samma misstag: Bli INTE kompis med henne på Facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Låt henne göra det. Hon är gammal, då kan hon väl få fisa som hon vill?

tycker ej 65 är "gammalt"
Men, gör ingen stor grej av det då hon är i sitt eget hus. Om hon kommer på besök till mig ska hon bannemig uppföra sig.

Harpyja:

Gör som harpyja; bryt kontakten så mycket som möjligt.

tack, är tyvärr mkt svårt då jag kommer bo i hennes hus ca 3 dagar i veckan. Gör mitt bästa redan nu, håller mig undan för att undvika vara elak [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Gör mitt bästa redan nu, håller mig undan för att undvika vara elak [smile]

Jag är elak mot min. Behandla dem som du blir behandlad.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

tycker ej 65 är "gammalt"
Men, gör ingen stor grej av det då hon är i sitt eget hus. Om hon kommer på besök till mig ska hon bannemig uppföra sig.

Men alltså, det är tack vare henne som du finns. Att låta henne fisa lite hur som då kan du väl tillåta?
Dock ska man inte behöva stå ut med verbala otrevligheter [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag är elak mot min. Behandla dem som du blir behandlad.

Blir ledsen av att vara elak mot henne, eftersom hon vill väl men inte vet hur man beter sig. Hade jag inte fått skuldkänslor av att skrika åt henne hade jag inte haft något problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Dock ska man inte behöva stå ut med verbala otrevligheter

Hon säger grejer utan att tänka sig för, när jag snäser tillbaka på detta sätt eller liknande "Ja dina husdjur lever och frodas, senast imorse ramlade en välgödd tvestjärt ur handduken på toa" så blir hon ledsn och säger att det itne var så hon menade.

Obs använder osmakliga ord för mat. Stuvade makaroner låtr 19 ggr bättre än makaronsmet.

stereo total:

Men alltså, det är tack vare henne som du finns. Att låta henne fisa lite hur som då kan du väl tillåta?

Jag gör det, eller går iväg, men det skulle inte vara nåt problem ifall jag inte vuxit ifrån hennes sätt att vara på i allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Blir ledsen av att vara elak mot henne, eftersom hon vill väl men inte vet hur man beter sig. Hade jag inte fått skuldkänslor av att skrika åt henne hade jag inte haft något problem.

Men går det inte att prata med henne om det? [shake] Eller har hon haft någon hjärnblödning som gjort henne omöjlig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mormor är död, men hon var snäll när hon levde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men går det inte att prata med henne om det? Eller har hon haft någon hjärnblödning som gjort henne omöjlig?

har testat, hjälper ej
Hon har inte haft hjärnblöning, däremot har hon uträtt sig ca 6 ggr för alzheimers [smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile]

med negativt resultat, alla 6 gångerna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahha. Sex gånger.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Obs använder osmakliga ord för mat. Stuvade makaroner låtr 19 ggr bättre än makaronsmet.

Tror att du hänger upp dig på fel saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i en liknande situation med min farfar, dock inte riktigt samma. Det finns inte mycket att göra tror jag, för precis som du säger så vill man inte vara elak och skrika... [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Tror att du hänger upp dig på fel saker.

Jag hänger upp mig på allt, eftersom en del i hennes beteende gör att jag blir jätteirriterad, sedan irriterar allt annat också. MEN du kan ju bo hos mig i en vecka kan vi se om du tycker jag hänger upp mig på fel saker? [smile]

Gör verkligen mitt bästa för att ignorera. Går delvis.


   
SvaraCitera