Aviseringar
Rensa alla

Installera om vista


Ämnesstartare

Ska installera om vista... Hur gör jag?


   
Citera
Ämnesstartare

Google är ingen hjälp och jag inte vill inte fucka upp min dator som jag brukar ha en tendens att göra när jag provar saker jag inte gjort förut.


   
SvaraCitera

Speltidning:

fucka upp

1. Se till att du har allt du vill spara på en extern hårddisk eller skiva. Glöm inte bokmärken och eventuellt msn-smileys.

2. Har du en skiva med Vista på eller en återställningsskiva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

bokmärken och eventuellt msn-smileys.

Har allting jag vill ha förutom detta på min externa HDD, hur gör jag?

Myksa:

Har du en skiva med Vista på eller en återställningsskiva?

Har skivan jag fick med datorn, tror det är rätt.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Har skivan jag fick med datorn, tror det är rätt.

Borde bara vara att sätta i skivan och starta om datorn. Om den inte startar på skivan så får du trycka in någon F-knapp under uppstart och välja DVD-enheten.

Sedan borde det bara vara att följa instruktionerna som visas...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Borde bara vara att sätta i skivan och starta om datorn. Om den inte startar på skivan så får du trycka in någon F-knapp under uppstart och välja DVD-enheten.

Ok tack


   
SvaraCitera
Åtta

Glöm inte att se till så att du har alla drivrutiner och sådant som du kan komma att behöva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Glöm inte att se till så att du har alla drivrutiner och sådant som du kan komma att behöva.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Åtta

Speltidning:

Vad menar du?

Jag menar att du bör ladda ned och spara alla de drivrutiner som krävs för att du ska kunna använda din dator på et förtjänstfullt vis. T.ex. till ditt nätverkskort, grafikkort, ljudkort, ev. pekplatta, o.s.v. Jag tror inte att Vista gör det åt dig. Windows 7 försöker i alla fall, men även där är stödet bristfälligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag menar att du bör ladda ned och spara alla de drivrutiner som krävs för att du ska kunna använda din dator på et förtjänstfullt vis. T.ex. till ditt nätverkskort, grafikkort, ljudkort, ev. pekplatta, o.s.v.

Vet inte vart sånt är. Trodde det fanns på skivan?


   
SvaraCitera
Åtta

Speltidning:

Vet inte vart sånt är. Trodde det fanns på skivan?

Troligen inte. Och även om de gjorde det så är de troligtvis väldigt utdaterade vid det här laget. Tillverkarens hemsida bör ha uppdaterade drivrutiner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Troligen inte. Och även om de gjorde det så är de troligtvis väldigt utdaterade vid det här laget. Tillverkarens hemsida bör ha uppdaterade drivrutiner.

Så jag kan helt enkelt formatera om och sen gå in på acers hemsida och hämta alla drivrutiner jag behöver?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tror jag lyckades hitta alla drivrutiner jag behöver på deras sida.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

följa instruktionerna

Stoppade i skivan och stängde av, nu har den stått på "Loggar ut..." i typ 20min, vad ska jag göra?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Speltidning:

Stoppade i skivan och stängde av, nu har den stått på "Loggar ut..." i typ 20min, vad ska jag göra?

Bump, hittar inget svar på google heller och vill inte avbryta datorn om den faktiskt håller på med någonting


   
SvaraCitera

Speltidning:

Stoppade i skivan och stängde av, nu har den stått på "Loggar ut..." i typ 20min, vad ska jag göra?

Speltidning:

Bump, hittar inget svar på google heller och vill inte avbryta datorn om den faktiskt håller på med någonting

Eftersom du ska formatera är det ju strunt samma vad datorn håller på med... Du ska ju ändå ta bort allt.
Du kan inte fucka datorn helt genom att ta bort filer på hårddisken. Är du inne i BIOSen och rotar däremot kan det bli värre.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera