Aviseringar
Rensa alla

Installera spotify på usb-minne.


Ämnesstartare

Jag vill installera spotify på ett usb-minne, men när installationen är fullföljd fungerar inte programmet. Jag kör xp, och jag misstänker att programmet kräver registernycklar, men det vore trevligt om någon har en lösning.


   
Citera

vet inte


   
SvaraCitera

Det borde funka, jag kör spotify som egentligen är installerat på windows via wine i linux. Vilket borde vara ungefär samma sak.

Annars så läs http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492 innan du skapar trådar. Vad exakt är det du gör när det inte fungerar?


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Jag vill installera spotify på ett usb-minne, men när installationen är fullföljd fungerar inte programmet. Jag kör xp, och jag misstänker att programmet kräver registernycklar, men det vore trevligt om någon har en lösning.

Lägg installationsfilen på usbminnet? Eller använd deezer när du inte har tillgång till spotify.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr_Älg:

Det borde funka, jag kör spotify som egentligen är installerat på windows via wine i linux. Vilket borde vara ungefär samma sak.

Annars så läs http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492 innan du skapar trådar. Vad exakt är det du gör när det inte fungerar?

Mawns:

Lägg installationsfilen på usbminnet? Eller använd deezer när du inte har tillgång till spotify.

Saken är den att vi inte får installera program på skolans datorer (kan kanske kolla om de kan göra undantag, har för mig att filerna som läggs till bara är ghostfiler) så jag tänkte ta och installera spotify på ett usb-minne, och ha tillgång till all musik i skolan. Det som händer är att det i installationsmappen kommer massa konstiga filer, det poppar upp varningar om att disken är korrupt, och nästa gång man sätter i minnet finns det inte där. Det går inte heller att starta programmet. Saken med linux är att linux inte använder registernycklar, vilket jag hoppas att ni vet.

Angående deezer så spelas det inte upp av ngn skum anledning..


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Saken är den att vi inte får installera program på skolans datorer

Om du försöker köra spotify på en begränsad skoldator så är det nog inte så konstigt att det inte fungerar.

jojOzZz:

Det som händer är att det i installationsmappen kommer massa konstiga filer, det poppar upp varningar om att disken är korrupt, och nästa gång man sätter i minnet finns det inte där

Är detta när du försöker installera hemma? eller när du kör programmet i skolan? Om spotify korrumperar ditt USB minne låter det snarare som att det är minnet som är dåligt.

jojOzZz:

Saken med linux är att linux inte använder registernycklar, vilket jag hoppas att ni vet.

Vanliga linuxbinärer gör inte det, men nu körde jag spotify (som endast finns som windowsbinär) i en windows-"emulator", och då borde den använda registernycklar på exakt samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr_Älg:

Om du försöker köra spotify på en begränsad skoldator så är det nog inte så konstigt att det inte fungerar.

Nej, jag har försökt installera det på usb-minne, och sedan starta det på min dator.

Herr_Älg:

Är detta när du försöker installera hemma? eller när du kör programmet i skolan? Om spotify korrumperar ditt USB minne låter det snarare som att det är minnet som är dåligt.

När jag installerar hemifrån.

Herr_Älg:

Vanliga linuxbinärer gör inte det, men nu körde jag spotify (som endast finns som windowsbinär) i en windows-"emulator", och då borde den använda registernycklar på exakt samma sätt.

ok.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera