Aviseringar
Rensa alla

Intag av proteiner?


Ämnesstartare

frukt:

Tror du att det öht finns en chans att jag har ett statistiskt underlag för min fråga nämnvärt i jämförelse med nationell sjukvårdsstatistik?

nej, det tror jag inte, för fanns sådan statistik som stöder din tes så hade jag förmodligen varit bekant med den sen innan.

frukt:

Nä, det är bara något jag har fått för mig. Jag överdriver nog lite som Ensamvargen säger.

jag tror att det nog kan vara så att du inte bara överdriver lite, utan helt fabricerar problem som inte förekommer av den anledning som du anger i det här landet, och med detta sprider en seglivad myt vidare, vilket mycket väl kan leda till att folk skadar sig pga för stort proteinintag snarare än mår bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Hur då? Det finns väl knappt "för mycket"?

Det är ju ej bra att överäta någon mat. [no-no]


   
SvaraCitera

frukt:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

ost.


   
SvaraCitera

frukt:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

äter ju kött fy fan

frukt:

Du nojar frukt din gymnörd

känns inte som att folk äter för lite proteiner, men det kanske bara är min uppfattning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det engelska livsmedelsinstitutet rekommenderade ca 80g kött per dag, med tanke på att folk aldrig käkat så mycket kött som nu så betvivlar jag att de får i sig för lite proteiner.


   
SvaraCitera

frukt:

slås jag jämt av hur folk så ofta äter måltider som inte verkar inkludera en fullvärdig proteinkälla alls

upplever raka motsatsen. mängden kött medelsvensken konsumerar nu för tin är ju helt makalös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nej, det tror jag inte, för fanns sådan statistik som stöder din tes så hade jag förmodligen varit bekant med den sen innan.

Så du ställde frågan bara i egenskap av att vara en anal nazi. [blush]

Leijonsparf:

jag tror att det nog kan vara så att du inte bara överdriver lite, utan helt fabricerar problem som inte förekommer av den anledning som du anger i det här landet, och med detta sprider en seglivad myt vidare, vilket mycket väl kan leda till att folk skadar sig pga för stort proteinintag snarare än mår bättre.

Det handlar bara om mina närmaste observationer, jag tror inte att det är ett nationellt problem, bara något jag var nyfiken på och ville skapa en poll om på UM - ja, jag nojar nog bara.

Ökat proteinintag höjer nedbrytandet av det vilket innebär att lever och njurar får arbeta mer, men inte att något bestående skulle kvarstå i kroppen. Detta så länge man äter balanserat och det inte sker på andra födoämnens bekostnad. De enda som riskerar att skada sig är njur- och leversjuka.. Man kissar ut det som inte används.

skuld:

upplever raka motsatsen. mängden kött medelsvensken konsumerar nu för tin är ju helt makalös.

Jag tänkte komma med mozarella och tomat som exempel men det innehåller visst en femtedel proteiner. Jag underskattar nog en hel del kost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nojjar jämt över mat, typ prot, järn c-vitamin![blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

järn

har du mens el??? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

säd

fy fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Ja okej!

Men musklerna då? 🙁

Om du aktivt går in för att bygga muskler så säger det sig självt att du behöver äta mer protein. [cute]

amsi:

fy fan.

Är det enda du tänker på på dina samhällslektioner har jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Är det enda du tänker på på dina samhällslektioner har jag hört.

ja, vad vore ett samhälle utan ett konstant spridande av säd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, vad vore ett samhälle utan ett konstant spridande av säd?

Rätt chill. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Rätt chill.

jävla trams. säd är nödvändigt.


   
SvaraCitera