Aviseringar
Rensa alla

Intagning - universitet (kris)


Ämnesstartare

Jag har funderat över det här om och om igen utan svar så jag behöver seriöst eran hjälp! Det är så att jag gjorde ett stort misstag när jag skulle söka till universitet iår och valde helt enkelt fel och ångrar mig otroligt mycket. Jag fick ett mail för några dagar sedan där det stog att jag hade kommit in på min förstahandsval (Grafisk design) det var ett mail från rektorn från universitetet. Det stog att jag var välkommen om jag tackade ja till kursen, men man kan inte tacka ja eller nej föräns i mitten av juli.

När man har kommit in på första utbildningen så stryks man tydligen från resten av utbildningarna och det här gör mig orolig. Det står att man inte kan ändra ordningen på de utbildningar man sökt i tid men att man kan lägga till nya utbildningar nu men som kommer att behandlas senare. Vad händer om jag lägger till en ny utbildning och jag lägger det som nr 1 på listan av sökta utbildningar?

Jag har 18 i meritvärde och jag vet att jag skulle kommit in på utbildningen (psykologi) om jag hade sökt i första hand. Och det är inte 2-3 års utbildning, utan en 6 månaders kurs. Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesstartare

sweethart16:

Jag har 18 i meritvärde och jag vet att jag skulle kommit in på utbildningen (psykologi) om jag hade sökt i första hand. Och det är inte 2-3 års utbildning, utan en 6 månaders kurs. Vad ska jag göra?

Sen ansökan.
Prata med Syo på den aktuella högskolan/det aktuella universitetet?
förklara vad som har hänt, och fråga vad du kan göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Sen ansökan.
Prata med Syo på den aktuella högskolan/det aktuella universitetet?
förklara vad som har hänt, och fråga vad du kan göra?

Jag vet om sen ansökan men om jag lägger till en ny utbildning och lägger den som etta på listan, kommer jag att strykas från utbildningen som jag kommit in på eller stryks jag bara om jag kommer in på den nya utbildningen?

Jag ska kontakta de,såklart, men jag vill samtidigt ha råd från folk som kan systemet och kanske gjort det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweethart16:

Jag vet om sen ansökan men om jag lägger till en ny utbildning och lägger den som etta på listan, kommer jag att strykas från utbildningen som jag kommit in på eller stryks jag bara om jag kommer in på den nya utbildningen?

Jag är inte hundra, men det borde vara så att du har kommit in på det förstaval, som blir ditt andraval - du står kvar på förstavalet som sen anmälan = om du kommer in på förstavalet stryks du från andravalet.. så tolkar jag det iaf.

sweethart16:

Jag ska kontakta de,såklart, men jag vill samtidigt ha råd från folk som kan systemet och kanske gjort det här.

Jag har aldrig varit med om det, jag tipsar om SYO.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera