Aviseringar
Rensa alla

Inte äta socker - Gå ned i vikt


MastNj
Ämnesstartare

Det är typ 3:de gången som jag har en så kallad "socker-deal" med min far. Socker-dealen innebär att jag inte äter något socker eller sötningsmedel alls förutom det som kan finnas i maten som min far lagar som mat hemma det som finns i skolmaten. Jag får givetvis äta frukt och dricka juice (om juicen inte har tillsatt socker).

Min nuvarande socker-deal som slutar 23 December (Började 23 Augusti | 4 månader) har gått ganska bra 😛 De sista 6 veckorna nu har jag gått ner hela 11kg och den enda motion jag får är när jag går till och från skolan (40 min vandring á dag). annars si sitter jag i princip bara ständigt framför datorn.

Tror ni att denna metod kombinerat med att typ jogga 3 ggr i veckan skulle vara något? För i sådana fall så äter jag bara socker på julafton och nyår och för övrigt på med "inget-socker" igen (utan någon deal med far) och joggar minst 3 ggr i veckan 🙂

Vad tycker ni om denna metod? För mig har den funkat ganska bra ju i och med att jag på de senaste 6 veckorna gått ned 11 kilo, drygt -2 kilo i veckan. Det tar cirka 10 veckor utan socker innan det händer något, iaf för mig 😛


   
Citera

MastNj:

(Började 23 Augusti | 4 månader)

Vilken viljestyrka?! Skulle aldrig klara av det!
Jag tror det går jättebra kombinerat med jogging, bara du inte känner att du blir utmattad och så! Jag tycker metoden verkar typ asbra!


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Dinzezys:

Vilken viljestyrka?! Skulle aldrig klara av det!
Jag tror det går jättebra kombinerat med jogging, bara du inte känner att du blir utmattad och så! Jag tycker metoden verkar typ asbra!

Viljestrykan får jag för att jag är galet kär i en tjej [blush] I början blev jag utmattad av precis allting! [crazy] Det blir jag egentligen nu också men det är bara ignorera och köra på! och tänka på den man gillar


   
SvaraCitera

MastNj:

Viljestrykan får jag för att jag är galet kär i en tjej I början blev jag utmattad av precis allting! Det blir jag egentligen nu också men det är bara ignorera och köra på! och tänka på den man gillar

Hmm, så det handlar om en tjej alltså 😉 Det får iallafall inte gå ut över din hälsa! Och vad är du ute efter? Att bli musklig eller smal?


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Dinzezys:

Och vad är du ute efter? Att bli musklig eller smal?

Smal :3


   
SvaraCitera

MastNj:

Smal :3

Aaah, ja då gör du väl rätt...Fast du får inte må dåligt och så.


   
SvaraCitera

Har inget behov av att gå ner i vikt, äter mycket socker (vilket må vara dåligt för min kropp, men men) och har inga planer på att sluta. Tränar rätt mycket, så det får väga upp det.

Men bra att du inte käkar socker, det är ju bra för kroppen och så vidare.


   
SvaraCitera

MastNj:

6 veckorna gått ned 11 kilo

Fast... detta låter lite osannolikt ändå.
Jag trodde jag hade gått ner 7-8kg på en månad men visade sig att den dumma vågen jag hade ställt mig på var failad... Säker på att det inte är så hos dig?

Men ja att sluta med socker och sötningsmedel samt vardagsmotion + jogga eller liknande är en bra metod att gå ner i vikt. Jag provade detta innan sommaren och det kändes riktigt gött tills sötsuget var enormt och jag inte hade äpplen att knapra på...


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Knarko:

Fast... detta låter lite osannolikt ändå.
Jag trodde jag hade gått ner 7-8kg på en månad men visade sig att den dumma vågen jag hade ställt mig på var failad... Säker på att det inte är så hos dig?

Jag är säker på att vågen funkar ^_^

Knarko:

Jag provade detta innan sommaren och det kändes riktigt gött tills sötsuget var enormt och jag inte hade äpplen att knapra på...

Om man dricker ganska mycket vatten / tvingar sig att tänka på annat blir det enklare 🙂


   
SvaraCitera

MastNj:

Om man dricker ganska mycket vatten / tvingar sig att tänka på annat blir det enklare 🙂

vatten är inte direkt sött så det stillar inte riktigt sötsuget 😉 ja jag dricker massa vatten så jag vet 😉
*äter marabou helnöt nu* [blush]


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Knarko:

vatten är inte direkt sött så det stillar inte riktigt sötsuget 😉 ja jag dricker massa vatten så jag vet 😉
*äter marabou helnöt nu*

Vatten är ju inte sött, men sötsuget går typ bort efter ca 2-3 veckor. Socker/sötningsmedels-fritt tuggumi hjälper också en del 🙂

Bläh! Nu blev jag lite sugen på Marabou [ops]

Lite lustigt, för när man har varit utan socker så länge och sedan smakar socker tycker man fört att det är skitäckligt ^_^ Typ en överväldande skitsöt smak som man typ spottar ut direkt [crazy] (så kommer det bli för mig på Fredag ^_^)


   
SvaraCitera
zIGGE

O shit :s:S inte äta eller dricka NÅGOT socker skulle få mitt psyke att gå under


   
SvaraCitera

MastNj:

Lite lustigt, för när man har varit utan socker så länge och sedan smakar socker tycker man fört att det är skitäckligt ^_^ Typ en överväldande skitsöt smak som man typ spottar ut direkt [crazy] (så kommer det bli för mig på Fredag ^_^)

tkr också det är konstigt.
jag äter inte socker heller..eller det finns ju socker i vanlig mat utan att det är tillsatt
palsternacka o rödbetor smakar mycket sött.
det är inte gott med rent socker... men jag tkr om frukt och bär som kan vara sött. dadlar o fikon är gott ibland. rårörssocker är bättre än vanligt socker men det är godare att äta utan socker


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

ennie:

jag äter inte socker heller..eller det finns ju socker i vanlig mat utan att det är tillsatt
palsternacka o rödbetor smakar mycket sött.

Jag får ju äta den maten som blir liksom middag för dagen hemma, men annars kvällsmat och frukost osv ska vara helt utan socker 🙂

ennie:

men jag tkr om frukt och bär som kan vara sött. dadlar o fikon är gott ibland.

Frukt och bär är awesome 😛 Men daddlar, fikon och russin är ju skitsött :3


   
SvaraCitera

MastNj:

nnebär att jag inte äter något socker eller sötningsmedel

varför inte sötningsmedel?[shake] det är inga kalorier i sötningsmedel x)


   
SvaraCitera