Aviseringar
Rensa alla

inte längre (nånsin?) kristen


Ämnesstartare

Abercrombia:

så ni åker runt liksom? annars är ju lysekil fint. är den ett år då eller?

åker runt till varandra i våra respektive kyrkor när vi ska få undervisning iallafall 🙂 lysekil var riktigt fint de två veckor vi var där i slutet av sommaren 🙂
det är ett år ja

Abercrombia:

jag tyckte det var väldigt blandat. hemskt och härligt och roligt och sorgligt i en enda röra. men garanterat nåt man minns.

gymnasiet var inte min bästa skoltid, även om sista året hade en fördel 😛

Abercrombia:

haha, ok, hemlighetsfullt. fast jag ska inte säga nåt, är likadan 😛

haha man kan ju inte avslöja för mycket av sig direkt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske helt enkelt har blivit för stor för sagor.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Du kanske helt enkelt har blivit för stor för sagor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abercrombia:

bah, jag hade skrivit värsta långa utläggningen

tror de var divine intervention att de försvann menar UM är inte känt för att svara på långa utlägg [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abercrombia:

sorry nu fick du hela livet nästan. vet inte vad jag frågar efter heller, finns väl ingen lösning på det hela. är väl kanske bara respons jag är ute efter.

du måste älska Gud med ditt eget hjärta annars funkar det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

du måste älska Gud med ditt eget hjärta annars funkar det inte.

hahaha så sött [cute][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

hahaha så sött

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Abercrombia:

jag sviker mina föräldrar och hela min uppväxt

jag tror faktiskt inte dina föräldrar skulle vilja att du går i kyrkan och kallar dig kristen om det känns fel. Är du inte troende så är du inte och det är väll bara falskt att utge dej för nått som du inte är.

Dina föräldrar kommer nog förstå även om de blir besvikna i början. Men tro mej, om dom om 10 år skulle få höra att du känt så här hela tiden, skulle det vara värre.


   
SvaraCitera

Abercrombia:

men har på senare tid insett att jag inte tror.

Abercrombia:

det som känns mest fel tror jag är att jag har alltid kännt en sån trygghet i kyrkan, "som en familj". och jag hade gärna velat ha det i framtiden också, vara med i ett sammanhang liksom. för trots allt är ju som sagt gemenskapen härlig.

Jag förstår att du kan gilla gemenskapen men tycker jag det är lite konstigt om man är med kristna i en församling på gudstjänsterna där folk prisar Gud och liknande emedan man själv inte är kristen. Däremot är ju en icke-kristen välkommen till en församling för att t.ex. söka Gud och undersöka om det kristna livet är något för en. Man kan ju även ha både icke-kristna och kristna vänner utan att gå i en församling, förutsatt att du känner de kristna vännerna redan och att de inte har något emot att du slutar gå i församlingen. Men på långsikt bör du komma fram till vad du tror på.

Jag tycker du bör undersöka kristendomen på djupet och komma fram till en slutsats: är kristendomen sann eller falsk. Detta i sin tur innebär att du ska fundera på om det som står i bibeln är sant eller falskt, finns bibelns Gud och i synnerhet om det kan vara sant att Jesus dog och uppstod från döden (detta är kanske det som är det mest avgörande om Nya testamentet är sant).

Om du har intresse att försöka få kristen tro så rekommenderar jag min UM-sida där jag har många youtube video länkar till sådant som ökar den kristna tron:
http://ungdomar.se/user_info.php?user_id=167787


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera